شاخ‌به‌شاخ مرسدس-ای ام جی GLC 63 S و پورشه ماکان


شاخ‌به‌شاخ مرسدس-ای ام جی GLC 63 S و پورشه ماکان

اگر در دیترویت و میشیگان آمریکا دعوا بر سر فورد و شورولت باشد همین وضعیت هم در آلمان و در اشتوتگارت دیده می‌شود. هر دو برند مرسدس بنز و پورشه از نظر خودروهای شگفت‌انگیز تولیدی کاملاً مدعی هستند اما این دو خودروساز در شاخ‌به‌شاخی جدید شاسی بلندهای میان سایز خود را محک زده‌اند. تاپ گیر... نوشته شاخ‌به‌شاخ مرسدس-ای ام جی GLC 63 S و پورشه ماکان به...

اگر در دیترویت و میشیگان آمریکا دعوا بر سر فورد و شورولت باشد همین وضعیت هم در آلمان و در اشتوتگارت دیده می‌شود. هر دو برند مرسدس بنز و پورشه از نظر خودروهای شگفت‌انگیز تولیدی کاملاً مدعی هستند اما این دو خودروساز در شاخ‌به‌شاخی جدید شاسی بلندهای میان سایز خود را محک زده‌اند.

شاخ‌به‌شاخ مرسدس-ای ام جی GLC 63 S و پورشه ماکان
تاپ گیر این دو شاسی‌بلند پرفورمنس را در نسخه‌ی AMG GLC 63 S و پورشه ماکان پرفورمنس پکیج روی خط درگ قرار داده تا ببیند کدام‌یک در خط مستقیم حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند.

اول از همه بیایید نگاهی به اعداد بیندازیم. مرسدس-ای ام جی GLC 63 S مورد بحث دارای پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی 503 اسب بخاری است. با وجود چنین قدرت عظیمی، شاسی‌بلند سنگین‌وزن مرسدس تنها در عرض 3.8 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

شاخ‌به‌شاخ مرسدس-ای ام جی GLC 63 S و پورشه ماکان
از طرف دیگر پورشه ماکان را داریم که به سادگی نمی‌توان آن را کنار زد. مدل پرفورمنس پکیج این خودرو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری توئین توربو سود می‌برد. این قلب آهنین هم خروجی 434 اسبی دارد که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از قدرت مرسدس می‌باشد. البته این خودرو حدود 10 کیلوگرم سبک‌تر از مرسدس بوده اما فکر نمی‌کنیم این میزان تفاوت وزن تأثیر قابل‌توجهی روی نتیجه داشته باشد. شایان ذکر است شتاب ماکان هم 4.4 ثانیه است.

با این تفاسیر، آیا فکر می‌کنید پورشه ماکان پرفورمنس پکیج می‌تواند در برابر رقیب قدرتمندتر GLC 63 S خودی نشان دهد؟ برای یافتن پاسخ تماشای این ویدئو را از دست ندهید.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس