آب انتقالی کوهرنگ به یزد، باز هم قطع شد


آب انتقالی کوهرنگ به یزد، باز هم قطع شد

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براثر تخریب 2 حوضچه انتقال آب با لودر در منطقه قارنه اصفهان جریان آب انتقالی به یزد قطع شد.سید علیرضا کربلایی اکرمی افزود: پس از ایجاد...

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براثر تخریب 2 حوضچه انتقال آب با لودر در منطقه قارنه اصفهان جریان آب انتقالی به یزد قطع شد.
سید علیرضا کربلایی اکرمی افزود: پس از ایجاد امنیت در منطقه می توان نسبت به بررسی فنی و تعمیر خط تخریبی اظهار نظر و اقدام کرد.
هم اکنون از 6 هزار و 733 منبع آبی استان یک میلیارد و 78 میلیون مترمکعب آب برداشت می‌ شود که 833 میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها، 163 میلیون مترمکعب از قنات و بقیه از چشمه‌ ها تامین می‌شود.
آب تجدید شونده منابع زیرزمینی یزد 827 میلیون مترمکعب و کسری مخزن حدود 300 میلیون مترمکعب است، به همین دلیل سالانه 50 سانتیمتر از سطح منابع آب‌های زیرزمینی کاسته می‌شود.
آب استحصالی از منابع آب شیرین استان در سال 1387،سه هزار و 166 لیتر در ثانیه بود که این عدد در سال 1395 به 2 هزار و 631 لیتر در ثانیه کاهش یافت.
در سال های اخیر، به طور متوسط 70 درصد آب شرب یزد از خارج استان و بقیه از منابع داخلی تامین شد که در مجموع حدود 57 میلیون متر مکعب حجم سالانه آب انتقالی به یزد است.
انتقال آب به یزد در سال 1368 در ابتدای شکل گیری دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مصوب و در مسیر کاملا قانونی انجام شد و هر نوع اخلال در آن، قانون شکنی محسوب می شود.
7532/ 2047
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟