همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین در پکن برگزار شد


همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین در پکن برگزار شد

پکن- ایرنا- دومین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین با رویکرد «بررسی فرایندها و دستاوردهای توسعه در چین» با همت مجمع دانشجویان ایرانی مقیم این کشور، روز یکشنبه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دبیر مجمع دانشجویان ایرانی مقیم پکن در آیین گشایش این همایش گفت: این همایش علمی در محورهای 'صنعت و انرژی'، 'کشاورزی، آب و محیط زیست'، 'آموزش، پژوهش و فناوری'، 'پزشکی، سلامت و علوم زیستی'، 'مدیریت، اقتصاد و بازرگانی' و 'فرهنگ و گردشگری' برگزار شد.
'محمد طالب' افزود: علاقه مندان به ارایه مقاله در این همایش فرصت داشتند مقالات خود را تا 10 آبان سال جاری به دبیرخانه همایش به آدرس اینترنتی ISSC2018@ISSCN.IR ارسال کنند.
وی تصریح کرد: تا پایان مهلت مقرر، 28 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که هیات داوران 17 مقاله آن را حایز شرکت در همایش تشخیص دادند.
طالب اضافه کرد: در این همایش 10 مقاله از اساتید، دانشجویان رشته های مختلف، محققان و اندیشمندان ایرانی مقیم چین به صورت سخنرانی و 7 مقاله نیز به صورت پوستر ارایه شد.
به گفته وی این همایش با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، رایزنی های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در چین، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، نمایندگی شرکت مپنا در پکن و نمایندگی جامعه المصطفی (ص) در چین برگزار شد.
دبیر مجمع دانشجویان ایرانی مقیم پکن گفت: وجود بیش از دو هزار و 500 سال روابط و مناسبات تاریخی و فرهنگی بین دو کشور ایران و چین از دیرباز، که شاهد آن جاده ابریشم بود باعث شد روابط علمی دو کشور بیش از پیش تقویت شده و به تعمیق روابط تمدنی منجر شود.
به گفته وی این روابط در دوران معاصر نیز به صورت تعاملات دوستانه و حتی به سطح راهبردی سیاسی و اقتصادی ارتقاء پیدا کرده است.
طالب با اشاره به اینکه نقش کشور چین در عرصۀ تحولات جهانی هر روز پررنگ‌تر می‌شود تاکید کرد بی‌شک در راهی گام برمی‌دارد که به راهبری او بر جهان منتهی خواهد شد چین علاوه بر عرصه‌های اقتصادی، در حوزه‌های علمی، فناوری و نوآوری نیز گام‌های اساسی، رشد سریع و پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای داشته است.
دبیر مجمع دانشجویان ایرانی مقیم پکن با بیان اینکه چین در تولید پژوهش‌های علمی از غرب پیشی گرفته است تاکید کرد این کشور یک پنجم کل علم جهان را تولید می‌کند، رتبه پنجم ارجاعات علمی جهان را کسب کرده و از هر 30 مقاله علمی به یک اختراع منجر می‌شود.
به گفته وی همایش علمی ایرانیان مقیم چین، پاسخ و حرکتی است به این ضرورت، تا از این رهگذر، تجربیات، الگوها، سیر توسعه، جهت گیری‌ها و الزامات یک پیشرفت متوازن، همه‌جانبه و شتابان مبتنی بر توانمندی‌های بومی و توأم با حفظ استقلال و اقتدار ملی مورد بررسی قرار گرفته و توسط دانشجویان، محققین و نخبگان، به نحو شایسته به کشور منتقل شود و این امر تنها با اتکا بر تجربه ایرانیان مقیم چین ممکن خواهد شد.
دبیر مجمع دانشجویان ایرانی مقیم پکن اظهار امیدواری کرد با تدبیر و دوراندیشی مسئولین و با استفاده از تجربه دانش آموختگان این دیار برای پیشرفت و پیشبرد اهداف کشور عزیزمان ایران، تصمیمات دلسوزانه و به دور از تعصب گرفته شود.
همچنین در این همایش میزگردی با عنوان «نقش شرکت های نوپا و دانش بنیان در ارتقاء کارآفرینی و جهش علمی جامعه؛ مقایسه ایران و چین» برگزار شد.
نخستین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین با عنوان 'تجربیات و فرصت های آموزش و پژوهش در چین' آذر ماه سال گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
**آساق**1904**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص