یمن: ائتلاف سعودی قصد توقف تجاوزاتش را ندارد


یمن: ائتلاف سعودی قصد توقف تجاوزاتش را ندارد

وزارت دفاع یمن می‌گوید که حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی با وجود پاسخ مثبت صنعاء به طرح صلح سازمان ملل ادامه دارد و به نظر می‌رسد که ائتلاف متجاوز قصد توقف تجاوزاتش به خاک یمن را ندارد.

خبرگزاری فارس: یک منبع نزدیک به وزارت دفاع یمن روز شنبه از استمرار تجاوزات ائتلاف سعودی در شرایط تلاش‌های بین‌المللی برای فراهم کردن زمینه مناسب جهت ازسرگیری مذاکرات صلح انتقاد کرد.

منبع نظامی یمن گفت: حملات متجاوزان در حالی ادامه پیدا می‌کند که صنعاء حسن نیت خود را به سازمان ملل درباره طرح صلح یمن نشان داده است، اما گویا ائتلاف سعودی قصد توقف حملات خود را ندارد.

وی افزود: ائتلاف متجاوز برخلاف اعلام رسانه‌ای آن، بر حملات خود در محور‌های مختلف یمن افزوده است؛ آن هم در شرایطی که نماینده سازمان ملل در این کشور حضور دارد که این عدم جدیت ائتلاف سعودی را در تحقق صلح یمن نشان می‌دهد.

منبع یمنی تاکید کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی دیروز جمعه ۴۷ بار مناطق مختلف یمن از جمله ۲۵ بار استان صعده را بمباران کردند.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که طرح صلح جدید سازمان ملل درباره توقف حملات طرف‌های درگیر در این کشور، عاملی برای سلب هر نوع بهانه از سوی کشور‌های متجاوز و محک زدن ادعا‌های حاکمان سعودی است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ۲۸ آبان از توقف شلیک موشک و حملات پهپادی این کشور در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش خبر داد.

محمد علی الحوثی در بیانیه‌ای تصریح کرد: یمن به درخواست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، حملات موشکی و پهپادی‌اش را متوقف می‌کند تا فرصت برای صلح در یمن فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان