پدافندغیرعامل، کشور را دربرابر توطئه های دشمنان مقاوم ترمی کند


پدافندغیرعامل، کشور را دربرابر توطئه های دشمنان مقاوم ترمی کند

نوشهر - ایرنا - معاون حقوقی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید با اجرای طرح های پدافند غیرعامل در جهت تقویت نظام و خنثی نمودن توطئه های دشمنان گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدعلی قمی روز شنبه در همایش تبیین مفاهیم مشترک پدافند غیر عامل که در تالار اجتماعات مجتمع امام خمینی (ره) شهرستان تنکابن برگزار شد ، افزود : باید به این باور برسیم که دشمن در بسیاری از حوزه ها همچون اعتقادی ، فرهنگی ، اقتصادی و ... به دنبال خدشه وارد کردن به نظام اسلامی است و باید با استفاده از ظرفیت های موجود در راستای تقویت درونی نظام تلاش نماییم.
وی تهدیدات دشمن علیه انقلاب اسلامی را سخت ، نیمه سخت و نرم عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن امروز جنگ اقتصادی پیچیده ای را علیه ملت و نظام به راه انداخته و باید فضای عمومی جامعه را به این باور برسانیم و نقاط آسیب پذیر را تقویت نماییم.
قمی با بیان اینکه به لحاظ ساختاری قدمت پدافند غیر عامل به 16 سال می رسد ، خاطر نشان کرد: برخی کشورها همچون ژاپن ، سوییس ، سوئد و روسیه که با تهدیدات کمتری مواجه هستند از سابقه بیشتری نسبت به ایران اسلامی در حوزه پدافند غیرعامل برخوردارند که همین مسئله اهمیت این موضوع را دوچندان می کند.
وی خنثی شدن حملات سایبری رژیم صهیونیستی علیه ایران را از دستاوردهای پدافند غیرعامل عنوان کرد و بیان داشت : نگاه به حوزه پدافند غیرعامل در حوزه سایبری به نحو فرصت و تهدید مطرح است و باید با شناخت تهدیدات تلاش کرد این موارد به ما آسیب نرسانده و از ظرفیت آن برای توسعه و پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل استفاده کرد.
معاون حقوقی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد : راه اندازی شبکه ملی اینترنت می تواند فضای مجازی کشور را از بحران آفرینی دشمنان در امان بدارد و باید تلاش ها در این زمینه مضاعف گردد.
وی یادآور شد : استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل مؤثر بوده و باید مورد توجه جدی‌تر متولیان امر در تمامی استان‌ها و شهرستان ها قرار گیرد.
مدیر کل پدافند غیرعامل مازندران در این همایش گفت: دشمنان تلاش دارند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کنند و در میان باورهای دینی آنها شکاف ایجاد نمایند که متاسفانه تا حدودی نیز در این راه موفق شده اند.
حسین منفردی اظهار داشت: برای خنثی نمودن توطئه های دشمنان باید مبانی دینی و اعتقادی را به درستی و همسو با مقتضیات زمان در جامعه تبیین نمود و ارتباط بین نظام و مردم را تقویت کرد.
منفردی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف حوزه پدافند غیر عامل فاصله زیادی وجود دارد ، خاطرنشان کرد : اگر در امور مختلف جامعه استاندارد های لازم رعایت شود شاهد ایمن سازی جامعه و در نهایت رفاه و آسایش مردم خواهیم بود.
فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز در این همایش با اشاره به اینکه ایمن سازی جامعه با پدافند غیرعامل امکان پذیر است، گفت : دشمن تلاش دارد تا به دور از جنگ نظامی و در قالب غیر نظامی به نظام خدشه وارد کند و باید در برابر آنها ایستادگی نمود.
سید امیر حسینی جو افزود : جنگ در فضای مجازی کاملا احساس می شود و دشمن تلاش دارد تا از این طریق به شایعه سازی و اختلاف افکنی دامن بزند تا به استواری و پایداری نظام خدشه وارد کند.
درهمایش تبیین مفاهیم مشترک پدافند غیر عامل شهرستان تنکابن مسئولان استانی و شهرستانی و جمع زیادی از کارشناسان حضور داشتند.
/1602/7513/1899

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه امنیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»