باید جشن بزرگی برای پنجاه سالگی جشنواره فیلم رشد گرفته شود


باید جشن بزرگی برای پنجاه سالگی جشنواره فیلم رشد گرفته شود

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه جشنواره فیلم رشد قدیمی‌ترین جشنواره هنری ایران است، گفت: باید جشن بزرگی در پنجاهمین سال تاسیس این رویداد مهم در کشور برگزار شود. ]]>

مسجد جامعی:

باید جشن بزرگی برای پنجاه سالگی جشنواره فیلم رشد گرفته شود
احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه جشنواره فیلم رشد قدیمی‌ترین جشنواره هنری ایران است، گفت: باید جشن بزرگی در پنجاهمین سال تاسیس این رویداد مهم در کشور برگزار شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
باید جشن بزرگی برای پنجاه سالگی جشنواره فیلم رشد گرفته شود
مراسم اختتامیه چهل‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد عصر روز جمعه با حضور بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، حجت الله صیدی مدیر بانک صادرات ایران، سید صادق موسوی رییس انجمن سینمای جوان ایران و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما برگزار شد.
در بخشی از این مراسم، مسجد جامعی گفت: جشنواره فیلم رشد قدیمی ترین جشنواره ما است و باید از حالا برنامه‌ریزی کنیم تا جشنواره‌ای درخور برای پنجاه سالگی رشد داشته باشیم چرا که نزدیک نیم قرن از این رویداد می گذرد و این بسیار معنا دار است.
وی ابراز امیدواری کرد: در جشن پنجاه سالگی جشنواره فیلم رشد از همه برگزیدگان این سالها و دبیران دعوت به عمل آید تا جشنواره باشکوهی برگزار شود.
شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز گفت: جشنواره فیلم رشد در حال رسیدن به 50 سالگی است و تاثیراتش در امر هنری و آموزشی می تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی افزود: چهل و هشت سال پیش زمانی که امکانات سمعی و بصری نبود کسانی به فکر راه اندازی این جشنواره افتادند، از این رو امروز نباید در این جشنواره معلمی جایزه بگیرد و با زبان شیرین بگوید که دانش آموزان مدرسه اش امکاناتی ندارند.
شاهسواری ابراز امیدواری کرد: جشنواره فیلم رشد دوره پنجاهم را با شکوه‌ و دل انگیزتر برگزار کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفت: دوره پنجاه سالگی می تواند دوران بلوغ باشد و باید دست در دست هم داد و این دوران را به خوبی برگزار کرد، چرا که بخشی از تاریخ معاصر ماست.
قاسمی با بیان اینکه در جهان امروز احتیاج به صلح و امنیت داریم، افزود : فیلم، سینما و آموزش می تواند این امر را محقق کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تقدیر از برگزیدگان این جشنواره گفت: دوره پنجاه سالگی، دوران بلوغ می تواند باشد و باید دست در دست هم داد و این دوران و مقطع را به خوبی برگزار کرد چرا که بخشی از تاریخ معاصر ماست.
قاسمی با بیان اینکه جهان امروز احتیاج به صلح و امنیت داریم و فیلم و سینما و آموزش می تواند این امر را محقق کند، خواستار تلاش بیشتر در بخش بین المللی جشنواره شد.
در ادامه این مراسم وحید نیکخواه آزاد؛ دبیر چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره نتیجه تلاش مسئولان وزارت آموزش و پرورش است، گفت: سعی کردیم در طول این جشنواره کارهای جدیدی انجام دهیم که بخشی از آنها میسر و بخشی به سال آینده محول شد.
وی بخش جنبی جشنواره را یکی از اقدامات بی سابقه در جشنواره دانست و گفت: این بخش توسط 9 گروه داوری تشکیل شد و فیلمسازان ایران نزدیک به 100 میلیون تومان جایزه دریافت کردند.
در بخش دیگری از این مراسم پیام تصویری تورانی معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش پخش شد.
وی در این پیام با بیان اینکه فیلم های آموزشی می توانند زبان گویای کتاب باشند و به کمک معلم بیایند، گفت: دنیای امروز دنیای تغییر است و باید در حال یادگیری به شیوه جدید باشیم.
محمد ناصری رییس جشنواره و مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش؛ نیز در سخنانی کوتاه گفت: برخی از فیلم های جشنواره فیلم رشد به قدری برای خود ما تاثیر گذار بود که آرزو می کردیم نه تنها مسولان، مربیان، دانش آموزان و والدین آنها هم این فیلم ها ببینند.
چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از 25 آبان تا 2 آذرماه در سینما فلسطین برگزار شد.
منبع: خبرگزاری ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فیلم و سریال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد