ورزش‌های مناسب برای رفع چین‌‌وچروک پوست + تصاویر


ورزش‌های مناسب برای رفع چین‌‌وچروک پوست + تصاویر

هیچ کس نمی‌تواند مانع گذر زمان و بالا رفتن سن شود اما می‌توان با چند اقدام ساده از تاثیر افزایش سن بر پوست پیشگیری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، با بالا رفتن سن، نشانه‌هایی مانند چین و چروک روی صورت نمایان می‌شود که شاید چندان هم خوشایند نباشند.

خوب می‌دانیم که نمی‌توان به طور کامل جلوی افزایش سن و پیر شدن ظاهر شدن چین و چروک و خطوط روی پوست را گرفت اما تا حدودی می‌توان آثار چین و چروک و پیری پوست را کاهش داد که بسیاری از این راهکارها نیاز به هزینه چندانی ندارد و به راحتی در خانه قابل انجام است.

قبل از انجام هر کاری نیاز است تا برخی از عادات روزانه خود را اصلاح کنید؛ برای مثال همه خوب می‌دانیم که کشیدن سیگار برای بدن مضرات بسیاری به همراه دارد؛ جدا از تمام بیماری‌ها چین و چروک صورت یکی از دلایل مهمی است که شما را از کشیدن سیگار دور می‌کند؛ مصرف سیگار باعث از بین رفتن کلاژن می‌شود و چروک پوست را بیشتر می‌کند.

زمانی که رطوبت پوست تأمین شود، تا حد زیادی از به وجود آمدن این چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند؛ نوشیدن کافی مایعاتی مانند آب و چای سبز که علاوه بر داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان رطوبت پوست را تأمین می‌کند.

ورزش‌های مناسب برای رفع چین‌‌وچروک پوست + تصاویر

منابع اسیدچرب مفید برای پوست

استفاده از اسید‌های چرب اشباع شده برای رژیم سلامتی و پوست سالم ضروری است؛ این نوع از اسید چرب باعث بهبود خاصیت کشسانی در پوست می‌شود و نسبت به آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید مقاومت بیشتری پیدا می‌کند. کره بادام زمینی، آووکادو و روغن نارگیل منبع سرشار از اسید چرب اشباع شده هستند.

بر اساس مطالعات انجام شده است مصرف انواع قند‌ها باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک پوست می‌شود؛ قند موجب فرآیندی به نام گلیکاسیون می‌شود که تخریب کلاژن و پیری زودرس را به دنبال دارد؛ با وجود اینکه حذف کامل شکر و قند از رژیم غذایی دشوار است اگر بتوانید مصرف آن را کاهش دهید، به بدن و پوستتان لطف بزرگی کرده‌اید.

نیازی نیست حتماً هزینه بسیاری را صرف این محصول کنید. می‌توانید حتی از محصولات طبیعی یا خوراکی‌های خانگی مثل روغن نارگیل،روغن جوجوبا و روغن آرگان هم برای رطوبت رسانی استفاده کنید.

حتما هر شب صورت خود را با یک شوینده ضعیف مثل شامپو بچه شستشو دهید.

نابودی کلاژن‌ها در تابش مستقیم نور خورشید

تابش مستقیم خورشید و اشعه ماورای بنفش ناشی از آن به درون پوست نفوذ می‌کند و کلاژن را از بین می‌برد. به همین دلیل افرادی که برای مدت بیشتری زیر آفتاب می‌مانند، دارای چروک‌های بیشتری روی پوست صورت خود هستند. برای محافظت پوست در برابر اشعه خورشید، از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. مطمئن باشید که این محصولات با داشتن اس پی اف کافی، پوست شما را محافظت می‌کنند.

زمانی که خواب هستیم، بدنمان هورمون رشد انسانی ترشح می‌شود؛ این هورمون باعث رشد و تکثیر سلول‌ها می‌شود که سلول‌های پوست هم جزو آنها هستند. زمانی که خواب کافی نداشته باشیم، بدن هورمون کورتیزول ترشح می‌کند که همان هورمون استرس است. کورتیزول رشد را کاهش می‌دهد، بافت سلولی را متأثر می‌کند و باعث خشک شدن پوست می‌شود. هر چه بیشتر بخوابید، هورمون رشد بیشتری در بدن شما ترشح می‌شود. با بالا رفتن سن، ترشح این هورمون کاهش می‌یابد ولی باید میزان خواب را به حدی نگه دارید که هورمون کافی به سلول‌ها برسد.

ورزش‌های مناسب برای رفع چین‌‌وچروک پوست + تصاویر

یکی از پرکاربردترین فواید ماساژ، پیشگیری از پیری پوست و حفظ جوانی و شادابی آن است، امروزه افراد زیادی در سراسر جهان از افراد سرشناس و مطرح مانند بازیگران و هنرمندها گرفته تا عموم مردم از تکنیک‌های مختلف ماساژ درمانی برای حفظ زیبایی و نشاط خود بهره می‌برند.

برای شروع ماساژ پیش از هر چیز لازم است صورت خود را از هر گونه ماده اضافی پاک کنید سپس صورت‌تان را بشویید و آن را با حوله‌ای نرم خوب خشک؛ سپس مقداری روغن زیتون یا بادام آماده کنید و در فضای مناسب و آرام آماده ماساژ عضلات صورت‌تان شوید.

تمرین‌های پیشنهادی برای رفع چینو چروک صورت

سرانگشتان خود را به روغن آغشته کرده و آن‌ها را از خط عمودی که وسط ۲ ابرو روی پیشانی قرار دارد، قرار دهید و به آرامی سرانگشتان هر ۲ دست را به سمت بیرون پیشانی و شقیقه‌ها هدایت کنید؛ این کار را باید به آرامی انجام دهید و هر بار که آن را تکرار می‌کنید اندکی بر فشار سرانگشتان‌ افزایش دهید.

این ماساژ موجب تقویت عضلات و پوست ناحیه پیشانی می‌شود و برای افرادی که هنگام صحبت کردن زیاد از عضلات پیشانی خود استفاده می‌کنند و روی پیشانی‌ چین‌های افقی و عمودی زیاد دارند، بسیار مناسب است. این بخش را ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید.

ورزش‌های مناسب برای رفع چین‌‌وچروک پوست + تصاویر

بالا انداختن یکی ازد ابرو‌ها موجب می‌شود تا به مرور زمان چین عمیقی بالای ابرو دیده شود. این ماساژ برای پیشگیری از بروز چین ابرو در افرادی که عادت به انجام این کار دارند بسیار مفید است. کافی است با سرانگشتان دست خود ابروها را ماساژ دهند به‌گونه‌ای که انگشت وسط آن‌ها که بلندترین انگشت محسوب می‌شود روی ابروها حرکت کرده و مابقی عضلات بالا و پایین ابرو را لمس کنند؛ به این ترتیب وقتی به پایان ابرو نزدیک می‌شوید با چرخشی به سمت پایین روی شقیقه‌ها را نیز لمس کرده و این کار را چند بار تکرار کنید. تکرار این ماساژ درست در جهت خواب ابرو از داخل به سمت شقیقه‌ها و در مدت زمانی ۳ تا ۵ دقیقه‌ای بسیار مفید خواهد بود.

ورزش‌های مناسب برای رفع چین‌‌وچروک پوست + تصاویر

یکی دیگر از مناطقی که ممکن است با چین و چروک‌هایی همراه شود فاصله میان لب بالایی و بینی است؛ این منطقه نیز از جمله مناطقی است که ممکن است در سنین بالا پر از چروک‌های عمیق و عمودی شود؛ برای شروع، سرانگشت هر ۲ انگشت سبابه را روی گودی بالای لب قرار داده و آن را به‌مدت ۳۰ ثانیه به‌صورت ملایم فشار دهید سپس سرانگشتان هر ۲ دست را به آرامی به سمت گوشه‌های لب بکشید و آن را تا نزدیکی لاله گوشتان امتداد دهید.

ورزش‌های مناسب برای رفع چین‌‌وچروک پوست + تصاویر

افتادگی عضلات لب نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که اغلب خانم‌ها در سنین بالای ۴۰ سالگی با آن روبه‌رو می‌شوند. این مسئله در برخی افراد به‌صورت سطحی و در برخی دیگر به‌دلیل ‌مراقبت نکردن به‌صورت خطوط عمیق مایل به پایین دیده می‌شود. برای پیشگیری از بروز این افتادگی و خطوط زیر لب و در اطراف چانه بهترین روش استفاده از ماساژ عضلات این ناحیه است؛ کافی است با سرانگشت هر ۲انگشت سبابه نقطه گودی را که روی چانه قرار دارد به‌مدت ۳۰ ثانیه فشار دهید و پس از آن با فشار اندکی هر ۲انگشت سبابه را به سمت گوشه‌های خارجی لب پایینی هدایت کرده و عضلات این ناحیه را تقویت کنید.

ورزش‌های مناسب برای رفع چین‌‌وچروک پوست + تصاویر

برای تقویت عضلات گونه هم راه‌حل‌های متعددی وجود دارد که یکی از آن‌ها ارائه ماساژ عضلات این ناحیه است. برای شروع ماساژ ابتدا کف هر ۲ دست را به مقدار اندکی روغن آغشته کرده و سپس آن‌ها را روی دو طرف صورت‌ قرار دهید به‌گونه‌ای که کف هر ۲ دست‌ روی عضلات گونه قرار بگیرد, سپس کف دست‌ها از پایین گونه به سمت بالا حرکت دهید؛ تنها مراقب باشید که هنگام پایین آوردن کف هر ۲ دست آن‌ها را از روی صورت‌تان بردارید و دوباره روی گونه‌ها قرار دهید و عضلات را به سمت بالا هدایت کنید. با تکرار این ماساژ به‌مدت ۳ تا ۵ دقیقه می‌توانید عضلات گونه خود را تقویت کنید تا فرم و ظاهر بهتری داشته باشند.

ورزش‌های مناسب برای رفع چین‌‌وچروک پوست + تصاویر

روی هر ۲ گونه نقطه‌ای وجود دارد که ماساژ دادن آن موجب افزایش میزان نشاط و شادابی پوست بدن می‌شود؛ این نقطه از جمله نقاطی است که در طب سنتی چین، طب سوزنی و طب فشاری نیز از آن برای افزایش میزان نشاط و شادابی پوست استفاده می‌شود؛ این نقطه درست روی گونه‌ها و به موازات لاله گوش افراد به‌صورت قرینه وجود دارد. برای ماساژ این ۲‌نقطه کافی است از ۲ انگشت سبابه ‌خود کمک گرفته و این نقطه را برای ۳ دقیقه فشاردهید؛ توجه داشته باشید فشار دست‌تان نباید به حدی باشد که در گونه خود درد یا تغییر رنگ احساس کنید.

ورزش‌های مناسب برای رفع چین‌‌وچروک پوست + تصاویر

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص