بارزانی: از نخست وزیری عبدالمهدی حمایت کامل می‌کنیم


بارزانی: از نخست وزیری عبدالمهدی حمایت کامل می‌کنیم

رئیس حزب دموکراتیک کردستان عراق بر حمایت خود از دولت جدید عراق به ریاست عادل عبدالمهدی تاکید کرد.

بارزانی: از نخست وزیری عبدالمهدی حمایت کامل می‌کنیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مسعود بارزانی -- رئیس حزب دموکراتیک کردستان عراق و رئیس سابق این منطقه -- روز پنجشنبه بر حمایت خود از دولت جدید عراق به ریاست عادل عبدالمهدی تاکید کرد.

بارزانی با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار کرد. این اولین سفر بارزانی به بغداد از زمان برگزاری همه پرسی غیرقانونی برای استقلال منطقه کردستان عراق در سپتامبر سال 2017 است که به تنش میان بغداد و اربیل منجر شد. رئیس حزب دموکرات کردستان عراق پس از دیدار با عادل عبدالمهدی در کنفرانس خبری مشترک هدف اصلی از سفرش به بغداد را گفتگو درباره حل مسائل مورد اختلاف میان اربیل و بغداد و اعلام تبریک به عادل عبدالمهدی به علت انتخابش به مقام نخست وزیری جدید عراق عنوان کرد.

وی گفت: روابط ما دیرینه است و در شرایط سخت و دشوار قوی و مستحکم شده است. ما از زمان سرنگونی رژیم صدام حسین با هم همکاری می کنیم. با وجود تمام مشکلاتی که با آن مواجه بودیم، عبدالمهدی نقش بزرگی در شکل گیری عراق جدید داشت و انتخاب او به مقام نخست وزیری کشور خبر مسرت بخشی برای ماست.

مسعود بارزانی در این کنفرانس خبری گفت بر حمایت کامل خود از عادل عبدالمهدی تاکید می کنیم و در روزهای آینده در جهت تقویت روابط دوجانبه همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی