آیت الله ناصری یزدی: برخی دانشگاه‌ها بیکار تحویل جامعه می‌دهند


آیت الله ناصری یزدی: برخی دانشگاه‌ها بیکار تحویل جامعه می‌دهند

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه یکی از نواقص کشور عدم نخبه پروری و مدیر است گفت: بیکاری که دانشگاه‌ها به جامعه وارد می‌کنند فاجعه‌ای برای کشور اسلامی است.

خبرگزاری تسنیم: آیت الله محمد رضا ناصری یزدی ظهر امروز در جمع اعضای کانون فرهنگی هنری مساجد یزد با اشاره به اینکه هر چند فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مساجد دیر شروع شده، ولی همین که به فکر اجرایی کردن برنامه‌های موثر افتاده اند بسیار شایسته است اظهار داشت: فعالیت‌های عمده‌ای باید در برنامه‌های کانون مساجد صورت گیرد که یکی از مهمترین آنها، ورود آموزش و پرورش در این فعالیت‌ها است و یکی از زیر مجموعه‌های آن که مهدکودک‌ها است نیاز به برنامه ریزی و کار‌های اثرگذار دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته ایران اسلامی کم‌کاری‌های بسیاری صورت گرفته که یکی از آن‌ها در مسئله آموزش و پرورش بوده است گفت: در طول ۱۲ سالی که دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند به خوبی به آن توجه نکردیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی کشور برگرفته از مطالبی است که انگلیسی‌ها در صد سال گذشته به ایران اسلامی تحمیل کردند و فرزندانمان را از دین و مسائل مذهبی دور کردند.

بیشتر بخوانید

انتقاد مردمی از نحوه تخصیص بسته حمایتی دولت: کارگران و بیکارانی که مشمول نشدند

احتمال بیکاری ۱۰۰ هزار نفری کارگران قطعه‌ساز

نرخ بیکاری تحصیل‌کرده‌های اصفهان ۲۱ درصد است

وی با اشاره به اینکه امروزه دانش آموزان پس از ۱۲ سال تحصیل از نظر مذهبی و درسی چیز خاصی برای ارائه کردن ندارند گفت: این مسئله به این خاطر است فرد پس از گذراندن سال‌های تحصیل و رفتن به دانشگاه گذراندن این دوران و گرفتن مدرک فارغ التحصیلی، به عنوان یک بیکار وارد جامعه می‌شود.

ناصری یزدی با بیان اینکه وقتی به آمار بیکاران نگاه کنید می‌بینید که در استان یزد آمار تحصیل کردگان بیکار بیشتر از افراد کم سواد است تصریح کرد: این یک فاجعه برای کشور اسلامی است که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها بیکار تحویل جامعه می‌دهند.

وی افزود: اصلی‌ترین علت اینکه امروزه دانشگاه‌ها بیکار تحویل جامعه می‌دهند این است که به سبک انگلیسی‌ها به آموزش افراد می‌پردازند دنباله رو سبک خواندن، حفظ کردن و نمره بگیر پیش می‌روند، ولی اگر به آن‌ها می‌گفتند که بخوان، تفکر کن، بدان و تحقیق و نوآوری کن تا نتیجه بگیری شاهد این همه بیکار در سطح جامعه نبودیم.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد در ادامه یکی از نواقص کشور را عدم نخبه پروری و مدیر دانست و تصریح کرد: زمانی که طرح بازنشستگان به حالت اجرایی درآمد سبب ناراحتی بسیاری از مردم شد که دلیل آن نبود افراد متخصص و مدیر در سطح جامعه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان