تذکر کتبی نماینده مجلس به ظریف+سند


تذکر کتبی نماینده مجلس به ظریف+سند

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعا وزیر امور خارجه ایران در خصوص پولشویی و دخالت‌های وزیر خارجه انگلیس در امور داخلی کشور به ظریف تذکر کتبی داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعا وزیر امور خارجه ایران در خصوص پولشویی و دخالت‌های وزیر خارجه انگلیس در امور داخلی کشور به ظریف تذکر کتبی داد.

چندی پیش وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای ادعا کرده بود که «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند».

بیان این ادعا در فضای سیاسی خاص که به دلیل بحث‌برانگیز بودن عضویت یا عدم عضویت ایران در FATF باهدف مبارزه با پولشویی در بازارهای مالی به وجود آمده است، اتهامات گسترده‌ای را متوجه ایران می‌کند.

بعدازاین ادعا قوه قضائیه در نامه‌ای به محمدجواد ظریف از وی خواسته در مهلتی ۱۰ روزه مستندات خود درباره پولشویی در کشور را ارائه کند، همچنین نماینده بیدار مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز طی نامه‌ای از ظریف خواسته تا درباره اظهارنظر نسنجیده خود پاسخگو باشد و در صورت وجود مستندات آن را به مجلس ارائه دهید.

سلیمی طی نامه‌ای خطاب به وزیر خارجه نوشت: اظهارنظر نسنجیده جنابعالی در مورد پولشویی گسترده در کشور موجب ایجاد هزینه برای نظام شده است، مستندات را به مجلس ارائه نمایید.

تذکر کتبی نماینده مجلس به ظریف+سند

چندی پیش نیز بعد از بررسی‌های دقیق شورای نگهبان در قرارداد CFT مشخص شد که این قرارداد علاوه بر اشکالات اساسی که دارد در بعضی موارد بین متن اصلی قرارداد و ترجمه ارائه‌شده به مجلس مغایرت وجود دارد. این مسئله در حالی اتفاق افتاد که موضع غلط ترجمه‌ای در مورد برجام و پالرمو هم وجود داشت و به عبارتی غلط ترجمه‌ای CFT قسمت سوم سریال ترجمه‌های غلط به‌وسیله وزارت امور خارجه است و باید دید CFT قسمت پایانی است یا این سریال همچنان ادامه دارد؟

در این مورد نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی سکوت نکردند و لب به اعتراض گشودند، علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تذکر شفاهی بسنده نکرده و از وزیر امور خارجه خواسته که در این مورد به مجلس و نمایندگان توضیح دهد.

تذکر کتبی نماینده مجلس به ظریف+سند

سلیمی با ارائه تذکر کتبی خطاب به ظریف نوشته: علت انفعال وزارت خارجه در مورد دخالت وزیر خارجه انگلیس در امور داخلی کشور و علت ارائه ترجمه غلط cft به مجلس را بیان کند.

در این نامه درباره انفعال وزیر امور خارجه نسبت به گفته‌های چند روز پیش وزیر امور خارجه انگلیس در ایران از وی سؤال شده است. همان‌گونه که در اخبار آمده است جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس در ایران ضمن حمایت مجدد از نازنین زاغری جاسوس انگلیسی در ایران، خواستار آزادسازی وی شد و با خانواده او دیدار کرد. همچنین در پاره‌ای موارد در گفته‌های خود در امور داخلی ایران دخالت کرد اما پاسخی جز سکوت و انفعال از ظریف دیده نشد. بنا به درخواست نماینده مجلس، ظریف بایستی درباره انفعال و بی‌عملی نسبت به گستاخی وزیر امور خارجه انگلیس نسبت به جمهوری اسلامی ایران پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس