نگرانی مالکان از تکان‌های مرگبار فرمان جیپ رانگلر


نگرانی مالکان از تکان‌های مرگبار فرمان جیپ رانگلر

از نظر بسیاری از مالکان جیپ رانگلر، تکان‌های مرگبار بد و مفتضحانه‌ی فرمان این خودرو اجتناب‌ناپذیر بوده و نمی‌توان از آن دوری کرد. اما نگرانی‌های مربوط به لرزش‌های قابل‌توجه چرخ‌ها و فرمان که معمولاً در سرعت‌های بالاتر از 112 کیلومتر در ساعت رخ می‌دهد مالکان نسل جدید این خودرو را نیز نگران کرده است. این... نوشته نگرانی مالکان از تکان‌های مرگبار...

از نظر بسیاری از مالکان جیپ رانگلر، تکان‌های مرگبار بد و مفتضحانه‌ی فرمان این خودرو اجتناب‌ناپذیر بوده و نمی‌توان از آن دوری کرد.

نگرانی مالکان از تکان‌های مرگبار فرمان جیپ رانگلر
اما نگرانی‌های مربوط به لرزش‌های قابل‌توجه چرخ‌ها و فرمان که معمولاً در سرعت‌های بالاتر از 112 کیلومتر در ساعت رخ می‌دهد مالکان نسل جدید این خودرو را نیز نگران کرده است. این مشکل توجه دو عضو کنگره را به خود جلب کرده و آن‌ها از NHTSA خواسته‌اند تا به بررسی این موضوع بپردازند.

نگرانی مالکان از تکان‌های مرگبار فرمان جیپ رانگلر
گروه خودروسازی فیات-کرایسلر به خوبی از این تکان‌های مرگبار آگاه است. این کمپانی در بیانیه‌ای تأکید داشته این موضوع یک مشکل ایمنی نبوده و می‌تواند در هر خودرویی که بجای سیستم تعلیق مستقل جلو از اکسل سولید استفاده می‌کند دیده شود.

با این وجود بیش از 200 شکایت مالکان جیپ رانگلر 2018 به دست NHTSA رسیده است. برخی از شکایت‌ها به تکان‌های ترسناک فرمان که در سرعت‌های بالای 110 کیلومتر در ساعت و زمان مواجه شدن با دست‌اندازها یا تغییر سطح مسیر رخ می‌دهند اشاره کرده‌اند. برخی مالکان نیز می‌گویند تنها راه رهایی از این تکان‌ها و لرزش‌ها کاهش سرعت بوده است.

نگرانی مالکان از تکان‌های مرگبار فرمان جیپ رانگلر
ریچ پرسون که یکی از خریداران نسل جدید جیپ رانگلر است در مصاحبه با دیترویت فری پرس گفته اندکی پس از خرید این خودرو با همان تکان‌ها و لرزش‌ها مواجه شده و از این اتفاق کاملاً شوکه شده است.

نگرانی مالکان از تکان‌های مرگبار فرمان جیپ رانگلر
علیرغم نگرانی‌های مشتریان، سخنگوی فیات-کرایسلر گفته مصرف‌کنندگان نباید درباره‌ی آن نگرانی داشته باشند.
او گفته است:

تمامی خودروهای مجهز به اکسل سولید دارای لرزش هستند. این یک مشکل ایمنی نبوده و همچنین تصادف یا جراحتی در رابطه با این مشکل گزارش نشده است.

بنا به گفته‌ی جیپ، تکان و لرزش یاد شده را می‌توان با سفت کردن یا تعویض برخی قطعات فرمان و بالانس یا تعویض لاستیک‌ها برطرف کرد. NHTSA هم خاطرنشان ساخته این مسئله پیش‌بینی پذیر بوده بنابراین خودرو در تمامی زمان‌ها قابل‌کنترل باقی می‌ماند.

نگرانی مالکان از تکان‌های مرگبار فرمان جیپ رانگلر
این مشکل توجه دو نفر از اعضای رتبه‌بندی کمیته‌ی انرژی و بازرگانی سیلیکون ولی را به خود جلب کرده است. آن‌ها در نامه‌ای به NHTSA دلیل عدم آگاه‌سازی مشتریان از این مشکل را جویا شده‌اند. آن‌ها تأکید کرده‌اند که این مشکل باید توسط NHTSA بررسی شود.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان