به گزارش افکارنیوز،

هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که دیدار پرسپولیس-تراکتورسازی مهمترین دیدار این هفته محسوب می‌شود.

دیدارهای هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران پس از تعطیلی لیگ به دلیل دیدار تیم ملی برابر ونزوئلا طی 3 روز برگزار می‌شود. طبق برنامه فردا هفته سیزدهم لیگ برتر با 4 بازی آغاز می‌شود. در اولین بازی، پیکان بعد از شکست 2-یک مقابل پرسپولیس به مصاف فولادی می‌رود که 8 هفته نبرده و با قرار گرفتن در رتبه سیزدهم جدول حال و روز خوبی ندارد.

در دیگر بازی فردا سپیدرود میزبان نفت مسجدسلیمان است. تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در حالی در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد که فاصله‌اش با تیم یازدهم جدول تنها 3 امتیاز است و علیرضا مرزبان خوب می‌داند که می‌تواند با کسب یک برد شرایطش را در جدول در انتهای نیم‌فصل سر و سامان ببخشد. البته نفتی‌ها در شهر باران کار آسانی نخواهند داشت و مقابل سپیدرودی قرار می‌گیرند که بعد از 2 برد شیرین به دنبال سومین برد متوالی خود است. سپاهان نیز فردا از ساعت 15 در ورزشگاه بنیان دیزل به مصاف ماشین‌سازی خواهد رفت تا تلاش خود را برای ادامه بالانشینی ادامه دهد اما این تیم کار آسانی ندارد.

ماشین‌سازی با مهاجری تیمی سختکوش نشان داده که توانسته در آخرین دیدار، استقلال را در خانه متوقف کند. در سوی مقابل سپاهان با 5 برد متوالی موفق‌ترین تیم لیگ برتری در روزهای اخیر بوده و حالا قلعه‌نویی و شاگردانش با ششمین برد متوالی می‌توانند به صورت موقت هم که شده صدرنشینی را تجربه کنند.

هفته سیزدهم لیگ برتر شنبه با دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و پارس جنوبی دنبال می‌شود. این مسابقه با توجه به تغییراتی که در راس کادر فنی ذوب‌آهن انجام شده و حضور علیرضا منصوریان و اوج‌گیری دوباره شاگردان مهدی تارتار با برد ارزشمند مقابل پیکان شرایط خاصی پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود مسابقه جذابی باشد. از سوی دیگر ذوب‌آهنی‌ها از تیم تحت هدایت مهدی تارتار خاطره بدی در فولادشهر دارند. سال گذشته در هفته دهم لیگ هفدهم این 2 تیم به مصاف یکدیگر رفتند که آن بازی با شکست سنگین 3-صفر برای ذوب‌آهن به پایان رسید.

پرونده هفته سیزدهم لیگ برتر یک‌شنبه با برگزاری 3 بازی بسته خواهد شد. در مهمترین بازی این روز از ساعت 15 پرسپولیس در آزادی میزبان تراکتورسازی است؛ مسابقه‌ای که همواره جذابیت‌های زیادی داشته و امسال با توجه به حضور ستاره‌های پرتعداد در تراکتورسازی و تقابل‌هایی که میان آن‌ها و پرسپولیسی‌ها شکل می‌گیرد حساسیت بازی بالاتر می‌رود. یکی از تقابل‌های جذاب مسابقه پرسپولیس و تراکتورسازی به دیدار اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی با برانکو ایوانکوویچ برمی‌گردد.

3 کاپیتان تیم ملی فوتبال که رابطه خوبی نیز با کارلوس کی‌روش دارند، روز یک‌شنبه مقابل تیم برانکو قرار می‌گیرند و بی‌تردید انگیزه زیادی برای درخشش در این بازی دارند. در دیگر بازی یک‌شنبه پدیده میزبان سایپا خواهد بود. از آخرین باخت پدیده در لیگ حدود 4 ماه می‌گذرد و تیم شگفتی‌ساز لیگ هجدهم با برد مقابل سایپا می‌خواهد به صدرنشینی خود ادامه دهد.

در آخرین بازی هفته سیزدهم لیگ برتر یک‌شنبه استقلال از ساعت 17:35 در اهواز میهمان بحران‌زده‌ترین تیم لیگ هجدهم خواهد بود. در این روز حریف آبی‌های تهرانی، استقلال خوزستانی است که به دلیل عدم پرداخت مطالبات دیوید ساکونی با کسر 6 امتیاز و محرومیت از خرید بازیکن در یک پنجره نقل‌وانتقالاتی مواجه شده است.

استقلال خوزستان با کسر این 6 امتیاز در جدول رده‌بندی اکنون تنها 4 امتیاز دارد و قعرنشین جدول لیگ برتر محسوب می‌شود تا حالا کار سختی برای بقا در لیگ برتر داشته باشد. بازی مقابل تیم بحران‌زده خوزستانی می‌تواند فرصت مناسبی برای وینفرد شفر آلمانی باشد تا با یک برد در بازگشت به لیگ تا حدودی آرامش را به اردوی تیمش بازگرداند.

فردا

پیکان-فولاد

ماشین‌سازی‌تبریز-سپاهان

سپیدرود رشت-نفت‌ م.سلیمان

صنعت نفت آبادان-نساجی مازندران

شنبه 3 آذر

ذوب‌آهن-پارس جنوبی

یک‌شنبه 4 آذر

پرسپولیس-تراکتورسازی؛ 15

پدیده-سایپا

استقلال خوزستان-استقلال؛ 17:35