مرگ تلخ حسین کوچولو به خاطر گران شدن دارو کمیاب+ عکس


مرگ تلخ حسین کوچولو به خاطر گران شدن دارو کمیاب+ عکس

حوادث رکنا: حسین کوچولو پس از 2 سال و 6 ماه تحمل بیماری «اس‌ام ای» نوع اول، شامگاه سه‌شنبه آسمانی شد.

اواسط مرداد امسال بود که گروه جویندگان عاطفه روزنامه ایران برای کمک به تأمین هزینه سنگین 750 هزار دلاری خرید داروی این پسر کوچولوی قمی از مردم نیکوکار کمک خواست. اما با وجود توجه مردم و کمک‌هایی که نیکوکاران داخل و خارج کشور انجام دادند این پول که با توجه به افزایش قیمت دلار رقم سنگینی بود، تأمین نشد و خانواده «حسین» همچنان با کمک دستگاه‌های مخصوص، از فرزند دلبندشان مراقبت کردند اما با وجود تلاش‌های فراوان نتوانستند او را از مرگ نجات دهند. مادر «حسین» که در عمر کوتاه فرزندش بارها شاهد ایست قلبی تنفسی او بود، این بار نیز تصور می‌کرد که پسر کوچولویش برمی گردد اما این اتفاق نیفتاد و «حسین» پر کشید تا از شیرینی‌های فرزند کوچک خانواده تنها جای خالی‌اش باقی بماند.

کودکان مبتلا به بیماری «اس‌ام ای» (آتروفی عضلات ستون فقرات) نوع اول تا سوم برای درمان و دریافت دارو چاره‌ای جز سفر به خارج از کشور ندارند اما تأمین این هزینه بدون کمک دولت و با ارز آزاد کاری سخت و طاقت فرسا است.

چندی قبل محمد پرهام یکی از کودکان مبتلا به این بیماری با کمک مردم و تأمین هزینه دارو به ترکیه اعزام شد و دوره درمانش در حال تکمیل است. پس از او نیز نورسا کوچولو صبح دیروز با کمک نیکوکاران به ترکیه اعزام شد و روند درمان او نیز آغاز شده است. در حال حاضر تعداد زیادی از کودکان ایرانی به این بیماری مبتلا هستند که برای درمان نیازمند هزینه سرسام‌آوری بوده و باید به خارج از کشور اعزام شوند.امید است بزودی شرایطی در کشور فراهم شود که خانواده این کودکان بتوانند درمان فرزندانشان را در کشور پی بگیرند نه اینکه به خاطر مشکلات مالی و نبود دارو ، یک یک سیاهپوش و داغدار عزیزانشان شوند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا