کنسول PS5 گیمینگ 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را تا 5 سال تضمین خواهد کرد


کنسول PS5 گیمینگ 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را تا 5 سال تضمین خواهد کرد

دیگر بر همگان ثابت شده که سونی باید کنسول پلی استیشن 5 را بعد از نمایشگاه E3 2019 رونمایی کند. اما اطلاعات جدید دیگری از این کنسول منتشر شده که قیمت، زمان عرضه و همچنین نوع سخت‌افزار و بازی‌های آن را مشخص می‌کنند.

دیگر بر همگان ثابت شده که سونی باید کنسول پلی استیشن 5 را بعد از نمایشگاه E3 2019 رونمایی کند. اما اطلاعات جدید دیگری از این کنسول منتشر شده که قیمت، زمان عرضه و همچنین نوع سخت‌افزار و بازی‌های آن را مشخص می‌کنند.

بعد از گذشت انتظاری نسبتاً طولانی به نظر زمان بروزرسانی کنسول‌های بازی فرا رسیده و با اعلام عدم حضور سونی در نمایشگاه E3 پیش رو احتمالات بیشتری در خصوص برنامه‌های این شرکت برای برگزاری رویدادی متفاوت و معرفی اولین کنسول نسل نهم آن مطرح می‌شود.

بر اساس اطلاعاتی که RuthenticCookie، منبع اولیه انتشار خبر عدم حضور سونی در E3، منتشر کرده، سونی برنامه‌های خود را بر مبنای اصولی گذاشته تا گیمرها با استفاده از PS5 بتوانند بازی‌ها را در رزولوشن 4K و با نرخ 60 فریم بر ثانیه به راحتی اجرا کنند.

با توجه به این هدف کنسول‌های نسل نهمی باید از توان مناسبی برای اجرای بازی در این نرخ فریم و رزولوشن برخوردار باشند و در عین حال سونی باید در کلیه بخش‌ها تعادل خاصی به وجود آورد تا قیمت نهایی محصول از 499 دلار تجاوز نکند.

این دقیقاً همان قیمتی است که نسخه اولیه XBOX One X در ابتدای معرفی به خود دیده بود و حالا که دو سال از آن زمان می‌گذرد با کاهش قیمت کنسول‌های نسل هشتمی، انتظار داریم که هر دو کنسول XBOX جدید (احتمالاً XBOX Scarlet) و PS5 قیمتی در همین حدود داشته باشند.

همچنین با توجه به اینکه رویدادی آتی Play Station Experience در سال 2019 برگزار می‌شود اینگونه انتظار می‌رود که تنهای نمایشی اولیه و اطلاعات محدودی از آن در این رویداد منتشر شده و زمان معرفی و عرضه نهایی محصول انتهای سال آینده و یا قبل از تعطیلات کریسمس سال 2020 باشد.

بر اساس جدیدترین شایعات در خصوص قدرت سخت‌افزاری این پروژه به مانند نسل قبلی، در نسخه جدید نیز سونی از سخت‌افزار ساخت AMD و پردازنده 8 هسته‌ای رایزن (بدون ذکر مدل و نوع پردازنده) استفاده خواهد کرد و در کنار آن یک کارت گرافیک میان‌رده AMD نیز قرار می‌گیرد که بنابر بهینه‌سازی‌هایی که انجام می‌شود خواهد توانست تا 5 سال آینده قدرت سخت‌افزاری لازم برای اجرای بازی‌ها در بالاترین سطح کیفیت مورد نیاز PS5 را داشته باشد.

البته مجموعه احتمالات بالا در مورد کنسول XBOX Scarlet نیز بیان می‌شود ولی اینکه کنسول مایکروسافت چه قیمت و چه سخت‌افزاری خواهد داشت همچنان نامشخص بوده و از درون شرکت به بیرون درز نکرده است؛ اگرچه انتظار داریم سخت‌افزاری مشابه و قیمتی در همین حدود برای کنسول ردموندی‌ها نیز اعلام گردد و شاید تنها نکته‌ای که در مورد XBOX Scarlet بتوان به صراحت بیان کرد هم‌رده بودن و توانایی اجرای بازی‌ها توسط آن در رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس