ثبت نامی های حج تمتع اطلاعات خود را ویرایش کنند


ثبت نامی های حج تمتع اطلاعات خود را ویرایش کنند

ساری - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت مازندران از افرادی که برای حج تمتع ثبت نام کرده اند خواسته است با مراجعه به سامانه رزرو سازمان حج و زیارت اطلاعات شخصی خود و همراهانشان را به روز کنند.

حبیب الله ساداتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام شدگان حج تمتع (حج واجب) حتما به سامانه اینترنتی www.reserve.haj.ir مراجعه اطلاعات ثبت نامی خود را بررسی کنند تا در صورتی که نیاز به تغییر داشت یا اطلاعاتی را از قبل ارائه نکردند ، تکمیل و نواقص را رفع کنند.
وی توضیح داد: افرادی که کامپیوتر خانگی یا لب تاپ و اینترنت دارند خودشان می توانند با مراجعه به سامانه رزرو حج این کار را انجام دهند و کسانی که این امکانات را ندارند می توانند به یکی از 250 دفتر زیارتی بروند تا این کار را برایشان انجام دهند.
ساداتی گفت که در دفاتر زیارتی برای این کار مبلغ سه هزار تومان دریافت می کنند.
مدیرکل حج و زیارت مازندران هشدار داد که در صورت عدم ویرایش اطلاعات توسط ثبت نام شدگان، مسئولت هرگونه مشکلی که در روند کارهای بعدی تا اعزام برایشان ایجاد شود، با خودشان است.
وی توضیح داد: مثلا برای فراخوان متقاضیان نیاز به شماره تلفن همراه یا تلفن ثابت است که ممکن است پس از ثبت نام تغییر کرده باشد یا برخی اصلا شماره ای ثبت نکرده باشند که این وضعیت برای آنها در مراحل بعدی مشکل ایجاد می کند.
ساداتی افزود: همچنین ممکن است اطلاعات شخصی افراد هنگام ثبت نام نادرست وارد سیستم شده باشد و لازم است اصلاح شود تا بعدا دچار مشکل نشوند.
وی گفت: سال گذشته برای تعدادی از ثبت نام شدگان به علت نادرست بودن چندین مورد مشکل در اطلاعات متقاضیان در زمان بندی اعزام و فراخوان مشکل ایجاد کرد.
مدیرکل حج و زیارت مازندران تاکید کرد: تمامی افرادی که ثبت نام حج تمتع دارند و مربوط به هر سالی که باشد نیاز است تا اطلاعاتشان را بازبینی و اصلاح کنند.
آخرین دوره ثبت نام حج تمتع سال 1386 انجام شود و در حال حاضر بر اساس گزارش حج و زیارت مازندران بیش از 75 هزار مازندرانی در نوبت اعزام به این سفر معنوی هستند.
سفر حج تمتع هر سال یک بار اتفاق می افتد و بر اساس سهمیه یک هشتم ثبت نامی هر استان سالانه به این سفر اعزام می شوند که سهم مازندران سالانه سه هزار و 300 نفر است.
علاوه بر این در حال حاضر بیش از 500 هزار مازندرانی برای حج عمره مفرده ثبت نام و نوبت دارند.
7335/1654

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...