ناوگروه آمریکا در هنگ کنگ پهلو می گیرد


ناوگروه آمریکا در هنگ کنگ پهلو می گیرد

پکن- ایرنا- در شرایطی که چین و آمریکا خود را برای دیدار سران دو کشور در پایان ماه جاری میلادی در آرژانتین آماده می کنند، پکن نسبت به پهلو گرفتن یک ناوگروه آمریکایی در هنگ کنگ چراغ سبز نشان داد.

به گزارش ایرنا روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ روز چهارشنبه گزارش کرد این موافقت نشان دهنده این است که چین نمی خواهد قبل از انجام این دیدار تنش ها میان دو کشور که درگیر جنگ تجاری شده اند، تشدید شود.
ناو هواپیمابر رونالد ریگان آمریکا به همراه شماری از کشتی ها و ناوشکن های دیگر نیروی دریایی این کشور در پی موافقت چین راهی هنگ کنگ شده است.
این در شرایطی است که تنها دو ماه قبل وقتی که شعله های جنگ تجاری میان دو کشور بالا گرفت، چین با ورود ناوشکن آمریکایی به هنگ کنگ مخالفت کرد.
از سوی دیگر ژنرال 'تان بنهونگ' فرمانده پایگاه نظامی چین در هنگ کنگ روز سه شنبه توانست برعرشه ناو آمریکایی حضور یابد و این ناوگروه با موافقت طرفین در هنگ کنگ پهلو می گیرد.
این نشریه می نویسد که پکن اصلا تمایل ندارد در شرایط فعلی که شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین برای ملاقات با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس گروه 20 آماده می شود، تنش ها شدت گیرد و به دنبال آرام کردن اوضاع است.
چین بسیار امیدوار است که این دیدار باعث آتش بس در جنگ تجاری این کشور و آمریکا شود اما ترامپ گفته است که اگر توافقی حاصل نشود 267 میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی چین را مشمول تعرفه های سنگین خواهد کرد.
چین در سال های اخیر حاضر به اجازه به ناوهواپیمابر 'یو اس اس جان استینز' آمریکا برای پهلو گرفتن در هنگ کنگ نشده و علت آن رزمایش های این ناو در دریای جنوبی بوده است.
اگرچه از هنگ کنگ به عنوان یک شهر و منطقه خودمختار در جنوب چین یاد می شود اما سیاست های خارجی و دفاعی آن از سوی پکن تعیین می شود و چین نفوذ زیادی در سیاست های ذی ربط دارد.
یو اس اس رونالد ریگان پیشرفته ترین ناو هواپیمابر آمریکا از مدل 'نیمیتز' است که دارای قدرت اتمی است و می تواند 90 فروند بالگرد و جنگنده را یکجا روی عرشه خود قرار دهد.
این ناو که پایگاهش یوکوسوکا در ژاپن است اکتبر سال 2017 نیز با موافقت چین در هنگ کنگ لنگر انداخت.
آساق**231**1904**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم