اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند برگزار می شود


اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند برگزار می شود

اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند فردا 30 آبان در دانشگاه صداوسیما برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، ‌اختتامیه دومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند عصر فردا چهارشنبه ۳۰ آبان در دانشگاه صدا و سیما برگزار می شود.

بنابراین گزارش جشنواره تلویزیونی مستند با هدف شناسایی و حمایت از مستندسازان جوان، مستعد و متعهد، تولید آثار مستند بر مبنای تحولات داخلی و خارجی، ارتقای کیفی آثار مستند، تقویت جریان تولید فیلم مستند و برداشتن موانع تولید و توزیع فیلم مستند برگزار می شود و در هر دوره تعدادی از بهترین های مستندهای تلویزیونی را انتخاب و معرفی می کند.

جشنواره تلویزیونی مستند در هر فصل به صورت برنامه ای تلویزیونی و زنده با زمان پخش ثابت روی آنتن می رود و به طور رسمی آغاز به کار می کند.

گفتنی است آثار در این جشنواره بر مبنای زمان فیلم به سه بخش مستند کوتاه(تا ۳۰ دقیقه)، مستند نیمه بلند(بین ۳۰ تا ۵۲دقیقه) و مستند بلند(بالای ۵۲دقیقه) تقسیم‌بندی می شوند و در هر بخش به یک فیلم برگزیده هیات داوران و یک فیلم برگزیده مردمی، تندیس و جایزه جشنواره اهدا می‌شود.

سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما در این باره گفته است: ‌آثار این دوره بعد از فراخوان از میان بیش از 380 اثر رسیده به دبیرخانه انتخاب و روی آنتن رفتند. در این دوره 37 مستند در بخش کوتاه، 19 مستند در بخش نیمه بلند و 11 مستند در بخش بلند توسط هیئت داوری و مردم پذیرفته شده و با هم به رقابت پرداختند. همزمان با این دوره از جشنواره؛ بخش مسابقه عکس مستند نیز برگزار شده است. با فراخوان دبیرخانه 3هزار و 641 نفر در سامانه ثبت نام کردند و بیش از 12 هزار عکس به دبیرخانه ارسال شد که از میان این آثار به انتخاب هیئت داوران این بخش، 50 اثر به بخش مسابقه راه یافتند که 40 اثر در بخش تک عکس و 10 اثر در بخش مجموعه عکس پذیرفته شد.

بنابراین گزارش این آثار از 30 آبان تا 9 آذر در مجموعه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر پلاک 125برای بازدید عموم به نمایش در می آیند.

پایان پیام/298

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا