کیت تخمک گذاری تا چند روز مثبت است؟


کیت تخمک گذاری تا چند روز مثبت است؟

شما از کیت تخمک گذاری برای باردار شدن استفاده می کنید، اما در طی پنج روز گذشته، آزمایش کیت تخمک گذاری مثبت را هر روز دیده اید.

شما از کیت تخمک گذاری برای باردار شدن استفاده می کنید، اما در طی پنج روز گذشته، آزمایش کیت تخمک گذاری مثبت را هر روز دیده اید. این نتیجه چه معنی می دهد و چه کاری باید انجام دهید؟
کیت تخمک گذاری چند روز مثبت به چه معنی است؟
هنگامی که کیت تخمک گذاری به درستی استفاده می شود، 99٪ در تشخیص افزایش هورمون لوتئینیزه (LH) که باعث تخمک گذاری می شود، موثر است. آنها هم به سادگی کار می کنند. همیشه یک خط کنترل دیده می شود که نشان می دهد کیت آزمایش در حال کار است. یک OPK مثبت (یا LH مثبت) توسط خط دوم در صفحه نمایش نشان داده می شود که از خط کنترل پر رنگ تر است (نحوه استفاده از کیت تخمک گذاری).
همانطور که قبلا اشاره کردیم، حداکثر شانس بارداری شما در سه روز قبل و بعد از تخمک گذاری اتفاق می افتد. شما ممکن است در طول این مدت تا 33٪ احتمال بارداری داشته باشید. اگر کیت تخمک گذاری مثبت ببینید، بدان معنی است که باید مشغول به کار شوید! داشتن رابطه جنسی در طی سه روز بلافاصله پس از آزمایش مثبت، شانس بارداری را افزایش می دهد.
اما مثبت شدن متوالی کیت تخمک گذاری :
بطور کلی کیت تخمک گذاری روندی افزایش دارد یعنی ابتدا کمرنگ است و بعد پررنگ میشود و بعد مجدد کمرنگ میشود، اگر یکبار استفاده کردید و خط پررنگ را نشان داد که تخمک گذاری در راه است و اگر خط کمرنگ بود باید مجدد استفاده کنید تا خط پررنگ شود، حال اگر تا چند روز کیت مثبت باقی ماند سه دلیل ممکنه داشته باشه:
-شما تنبلی تخمدان و یا سندرم پلی کیستیک دارید
-شما از قرص های محرک تخمک گذاری استفاده کرده اید
-کیفیت کیت تخمک گذاری پایین و خطا دارد
-ادرار زمان زیادی روی کیت باقی مانده است

چرا باید کیت تخمک گذاری مثبت را حفظ کنم؟
به طور معمول کیت تخمک گذاری مثبت برای چند روز پس از آزمایش اولیه مثبت مشاهده می شود. اکثر زنان کیت تخمک گذاری مثبت را تا 72 ساعت تجربه می کنند، زمانی که LH هنوز در ادرار وجود دارد. در واقع ما تقریبا همیشه مقدار کمی هورمون لوتئینیزه در ادرارمان داریم. به همین دلیل است که تست همراه با یک خط کنترل است.
در کل اگر کیت تخمک گذاری مثبت را چند روز پشت سر هم مشاهده کنید نباید نگران باشید. می توانید پس از اولین مثبت اولیه، تست را متوقف کنید. اگر به طور مداوم کیت تخمک گذاری های مثبت را برای 4 یا 5 روز دریافت کنید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که از تست درست استفاده می کنید. دستورالعمل های بسته را بخوانید. اطمینان حاصل کنید که خط تست به اندازه کافی تیره تر از خط کنترل است. همچنین می توانید پنجره باروری خود را با ردیابی دمای پایه بدن خود و سازگاری مخاط دهانه رحم بررسی کنید.
چه چیزی مثبت کاذب را ایجاد می کند؟
در حالی که چند روز از کیت تخمک گذاری های مثبت باعث نگرانی نمی شود، برخی از شرایط است که منجر به نادرست بودن تست و تشخیص اشتباه افزایش LH و شروع تخمک گذاری می شود. زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ممکن است افزایش کوچکی از LH را مشاهده کنند. کسانی که اخیرا یائسگی داشته اند یا اخیرا باردار بوده اند مثبت کاذب را مشاهده می کنند. انجمن بارداری آمریکا همچنین یادآور می شود که برخی از داروهای تجویزی نیز می توانند نتایج شما را تحت تاثیر قرار دهند. این داروها عبارتند از:
- Pergonal
- دنازول
- تزریق hCG، مانند Profasi یا APL
- Clomid
- سروتون
اگر هر یک از این داروها را مصرف می کنید، با پزشک در مورد بهترین زمان برای آزمایش تخمک گذاری صحبت کنید. در نهایت اگر در حال حاضر باردار هستید، ممکن است چهار تا پنج روز کیت تخمک گذاری مثبت مشاهده کنید.

من می توانم باردار باشم؟!؟
کیت تخمک گذاری نباید به عنوان آزمایش بارداری استفاده شود، اما بعضی از زنان متوجه می شوند که پس از چند روز پایدار از OPK های مثبت باردار هستند. این به خاطر چگونگی آزمایش بارداری و تخمک گذاری است. همانطور که اشاره شد، آزمایش کیت تخمک گذاری ها با افزایش میزان LH در ادرار انجام می شود. تست بارداری حضور گونادوتروپین کوریونی انسان (hCG) را تشخیص می دهد. هر دو این (LH و hCG) هورمون ها به عنوان گلیکوپروتئین شناخته می شوند و از مواد پروتئینی مشابهی برخوردارند. در حقیقت، آنها بسیار مشابه هستند، که گاهی اوقات تست های تخمک گذاری قادر به تشخیص بین آنها نیستند. اگر LH یا hCG کافی در ادرار داشته باشید، کیت تخمک گذاری ممکن است نتیجه مثبت نشان دهد.
اگر پنج روز کیت تخمک گذاری مثبت داشته باشید، و دکتر تأیید کند که هیچ فاکتور پیچیده ای ندارید، آزمایش بارداری انجام دهید. تا زمان قطع پریودی منتظر بمانید. در غیر این صورت، بدانید که بدن فوق العاده و پیچیده است. کیت مثبت طولانی مدت احتمالا نگران کننده نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...