دغدغه‌های فرمانده سپاه فتح استان نسبت به برخی آسیبهای اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد


دغدغه‌های فرمانده سپاه فتح استان نسبت به برخی آسیبهای اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود این همه بیکاری، فقر و محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد در برخی از شاخصهای امنیتی رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سرهنگ حمید خرمدل در جمع خبرنگاران افزود: طبق گزارش فرماندهی انتظامی استان با وجود این همه بیکاری، فقر و محرومیت در استان در برخی از شاخص‌ های امنیتی از جمله سرقت بعد از کیش رتبه دوم کشور را دارد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فیلم نامناسب از یک زن در شهر یاسوج و انتشار فیلم آن در فضای مجازی خاطرنشان کرد: کسی که از این دختر دیوانه یا عاقل فیلم گرفته چه فکری کرده است، این دختر به عنوان بیمار روانی در یکی از بیمارستانهای شیراز بستری است.

انتشار فیلم نامناسب از یک زن در شهر یاسوج ناشی از مشکل فرهنگی است

سرهنگ خرمدل تصریح کرد: رسانه ها باید انتشار چنین فیلم هایی را نقد کنند تا دیگر کسی جرات نکند با ناموس مردم بازی کند. متاسفانه برخی ها با بی‌دقتی این فیلم را باز نشر دادند.

وی ادامه داد: گرفتن و انتشار فیلم از این صحنه مشکل فرهنگی است، بیان کرد: کسی که از چنین صحنه هایی فیلم می گیرد و پخش می کند غیرت و شرفش کجا رفت. این مساله یک بی هنری است.

سالیانه قریب به 100خودکشی موفق در این استان اتفاق می‌افتد

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: متاسفانه سالانه قریب به 100خودکشی موفق در این استان اتفاق می افتد که واقعا دردآور و رنج آور است.

سرهنگ خرمدل بیان کرد: وضعیت بیکاری و اشتغال برخی استانها از استان کهگیلویه و بویراحمد بدتر است اما خودکشی به این شکل ندارند.

وی اظهارکرد: از بس که این مساله اجتماعی عادی شده و قبح آن از بین رفته تا اینکه یک نفر قهر می کند می گوید خودکشی می کنم.

5 درصد علت خودکشی‌های استان ناشی از فقر است

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شاید 5درصد علت خودکشی های استان ناشی از فقر باشد رسانه ها می توانند در زمینه کاهش و پیگیری از این مساله اجتماعی نقش مهمی ایفاء کنند.

سرهنگ خرمدل تصریح کرد: 17هزار زن بی سرپرست و بد سرپرست در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد ما بعنوان مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری دستگاههای متولی برنامه ویژه ای داریم و رسانه ها در این زمینه نیز می توانند موثر واقع شوند.

وی افزود: یکی از برنامه های ما این است که پس از هفته بسیج طرحی را در رابطه با کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آماده می کنیم که محلات شهری و روستاها را با محوریت روحانی مسجد و معلم با همکاری بسیج، هیئت های مذهبی، بهزیستی اوقاف، دادگستری، حوزه علمیه، روحانیت و سایر دستگاههای متولی ورود پیدا کنیم.

یک چهارم ازدواج های استان کهگیلویه و بویراحمد به طلاق می انجامد

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک چهارم ازدواج های این استان(هر چهار ازدواج یک طلاق) به طلاق می انجامد که این مساله فاجعه است، می توانیم با برخی اقدامات آموزشی و فرهنگی این امار را کاهش چشمگیری دهیم.

سرهنگ خرمدل بیان کرد: همه دستگاهها نسبت به مسایل اجتماعی در استان وظیفه دارند و همه باید پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه نباید در جامعه گداپروری کنیم، عنوان کرد: البته به کسی که هیچ راهی ندارد و بی سرپرست و نیازمند است حتما باید کمک کنیم اما باید نگاه و فرهنگ اشتغال در استان باید تغییر کند، کسی که جوان است و مشکل جسمی ندارد، دنبال کمک باشد و نباید گداپروری کنیم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با همکاری خیرین می توانیم با آموزش و مهارت آموزی و استفاده از ظرفیت های استان از جمله گردشگری، منابع طبیعی، صنایع دستی، گیاهان دارویی و قالی بافی فرهنگ کار را در استان اصلاح و فرصت های شغلی ایجاد کنیم تا همه دنبال استخدام دولتی و پشت میز نشینی نباشند بلکه بتوانند کار آفرینی کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط