قاتلان کودکان و زنان یمنی و روزنامه نگاران رسوا شده اند


قاتلان کودکان و زنان یمنی و روزنامه نگاران رسوا شده اند

الجزیره-ایرنا- تارنمای خبری«هسپرس »مغرب دوشنبه شب بخش هایی ازسخنان شاه عربستان که ایران را به دخالت در کشورهای عربی متهم کرده بود، منتشر کرد اما کاربران مغربی در ذیل این خبر ازحکام عربستان شدیدا انتقاد کرده و آن ها را جنایتکار و قاتل زنان و کودکان و اندیشمندان بی دفاع دانستند.

به گزارش ایرنا، شاه عربستان روز دوشنبه ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد و از جامعه بین الملل خواست به برنامه هسته ای و موشکی ایران پایان دهد و در ادامه ادعا کرد کشورش از تلاش های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ یمن حمایت می کند و تارنمای هسپرس که پر بازدیدترین تارنمای خبری در مغرب است، در خبری این سخنان را منتشر کرد.
سخنان شاه عربستان به حدی متناقض و غیر قابل پذیرش بود که مغربی ها در ذیل این خبر انتقادات شدیدی از این کشور و حکام آن کردند و این در حالی است که مغرب روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده است و از سوی دیگر شاه عربستان از سال ها پیش تعطیلات تابستانی خود را در مغرب سپری می کند.
کاربری با نام مستعار «رودئو» نوشت، چه کسی به ترور اندیشمندان در عربستان پایان می دهد؟ آیا شما مشکل ترور خاشقچی را حل کرده اید یا با اینگونه تحرکات می خواهید افکار عمومی جهان را منحرف کنید.
کاربری با نام «ایت الراصد» نیز نوشت، به ویرانی ها و کشتارهایی که در یمن انجام داده اید، نگاه کنید، شما نه به زنان رحم کرده اید نه به کودکان و نه حتی حیوانات و درختان، ایران آزاد است .رژیم صهیونیستی که هم پیمان شماست، فلسطینی ها را به قتل می رساند اما شما نه تنها مانع آن نمی شوید بلکه به آن کمک هم می کنید.رژیم صهیونیستی حق دارد سلاح های ویرانگر و صدها کلاهک هسته ای داشته باشد اما برنامه هسته ای برای ایران حرام است؟حوثی ها بخشی از ساکنان یمن هستند، شما چرا در کار آن ها دخالت می کنید.جناب پادشاه لطفا مشکل ترور وحشیانه خاشقچی را که ولی عهد و پسرتان دستور کشتن او را داد، حل کنید.
یک کاربربه نام سلیمان نیز نوشت، با متهم کردن ایران می خواهند نظر آمریکا و متحدانش را جلب کنند و از سوی دیگر می خواهند شواهد قتل خاشقچی را از بین ببرند.بهتر بود شاه عربستان در مورد خطرناک بودن سلاح های 'اسراییل ' نیز سخن می گفت.
«کاربری با نام «بونیطا کامارو » نیز نوشت، ایران بر خود تکیه کرده و شما سعودی ها بر آمریکا تکیه می کنید، شما ظالمان، بندگان خداوند را به قتل می رسانید.
کاربری به نام «ماهر » نیز نوشت، شما به ریش چه کسانی می خندید، می خواهید با دشمن تراشی بر قتل خاشقچی سرپوش بگذارید؟ دشمن واقعی کسانی هستند که مردم را می کشند و آن ها را در کنسولگری ها تکه تکه می کنند.
یک کاربربه نام «سعید» نیز نوشت، این سخنان شاه عربستان نبود، این در حقیقت سخنان ولیعهد او بود که می خواهد افکار عمومی را از جنایت قتل خاشقچی منحرف کند، شاه عربستان در مورد حمایت ازمردم یمن مقابل دخالت های ایران سخن گفت، لعنت خداوند بر کسانی باد که میلیون ها زن و کودک یمنی ها را گرسنه نگه می دارند و آن ها را با بمب یا با محاصره ، به قتل می رسانند.حتی صرب ها در جنگ بوسنی اجازه می دادند کمک های انسانی وارد سارایوو شود، از محاکمه اسلوبودان میلوزوویچ و دیگران عبرت بگیرید.
یک کاربر نیز با نام مستعار « مواطن»(شهروند) نوشت، یمن را ویران کردید، قطر را به تروریسم متهم کرده و آن را به محاصره در آوردید، خاشقچی را به قتل رساندید، اکنون به ایران اسلامی حمله می کنید؟
یک کاربردیگر نوشت، شما حکام سعودی باعث شده اید ما از چیزهای زیادی بیزار شویم ، با وجود شما حتی تمایلی به حج رفتن هم نداریم، به نام اسلام، بدکارهایی کردید. نقاب از چهره شما افتاده است شما دیگر در جهان جایی ندارید، با خریدن روزنامه ها و با کمک نویسندگان مزدور هم راه به جایی نمی برید.
یک کاربر با نام مستعار «عزیز» نیز نوشت، فرض بر این می گیریم سخنان شما در مورد ایران درست است، اما آیا تاکنون این سوال رامطرح کرده اید که چرابیشتر مسلمانان از حکام سعودی نفرت دارند؟
خاورم **2041**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی