بی توجهی به روح اصفهان، آسمان نیلگون نصف جهان را تیره کرده است


بی توجهی به روح اصفهان، آسمان نیلگون نصف جهان را تیره کرده است
مدیر روابط عمومی شورای شهر اصفهان گفت: بی‌توجهی به روح اصفهان باعث شده که این شهر آسمانی نیلگون نداشته و زاینده‌رود به رودی مرده تبدیل شود، بازگشت به شکوه گذشته نیازمند توجه جدی است.

به گزارش مهر، علیرضا روحانی ظهر دوشنبه در نشست خبری روز اصفهان اظهار داشت: توسعه شهر اصفهان بسیار سخت شده است و بی‌توجهی به روح اصفهان باعث شده که امروز این شهر، آسمانی نیلگون نداشته باشد، زاینده رود آن به مرده رود تبدیل شود، چهارباغ از شکوه بیفتد و بسیاری از سرمایه‌های اصفهان در آستانه از میان رفتن باشد.

وی با اشاره به اینکه رویکردهای دوره جدید مدیریت شهری اصفهان را مثبت ارزیابی می‌کنیم، بیان داشت: اگر امروز کلنگ پروژه بزرگی در اصفهان به زمین نخورده است و به جای آن بیشتر به هویت و فرهنگ اصفهان می‌پردازیم، گام ارزشمندی برداشته‌ایم.

رئیس روابط عمومی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه صائب تبریزی در وصف شهر اصفهان شعرهایی سروده که اصفهانی‌ها امروز به آن می‌بالند، ابراز داشت: اصفهان سال‌های سال عنوان «نصف جهان» را به دنبال نام خود داشته است و این یکی از سرمایه‌های شهر ما به شمار می رود.

وی به نماد اصفهان یعنی برج قوس (آذرماه) اشاره کرد و گفت: شورای شهر اصفهان در جلسه علنی این هفته خود، روز یکم آذرماه را به عنوان روز اصفهان انتخاب کرد که نماد این ماه منقوش شده بر سر در بازار قیصریه سالهاست خودنمایی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...