هیچ برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نداریم


هیچ برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نداریم

تهران - ایرنا - عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان در دیدار با علمای دینی این کشور گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی ندارد و اسلام آباد برای تصمیم کشورهای اسلامی احترام قائل است.

به گزارش روزنامه تریبیون، عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با علمای مکاتب مختلف دینی گفت، دولت هیچ برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی ندارد و فرآیند ثبت مساجد و مدارس دینی با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.
محمد سرور فرماندار پنجاب نیز با تأیید سخنان رئیس جمهور گفت: دولت از «ناموس رسالت» حفاظت خواهد کرد و من شخصاً به علما اطمینان می‌دهم که هیچ طرحی برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در کشور پاکستان مطرح نیست.
رئیس جمهور پاکستان تأکید کرد، سیره و زندگی پیامبر (ص) چراغ روشنایی نجات بشریت و صلح در جامعه است.
علوی در این دیدار علما را برای همکاری با دولت تشویق کرد و عنوان کرد با اتحاد و انسجام میان مسلمانان جنگ و نزاع از جهان زدوده خواهد شد و صلح جایگزین آن می گردد.
واکنش مقامات پاکستان به شایعات درباره روابط این کشور با رژیم صهیونیستی پس از آن قوت گرفت که «عاصمه حدید» نماینده مجلس ملی این کشور وابسته به حزب حاکم تحریک انصاف (PTI) اخیراً خواستار به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی دولت اسلام‌آباد شد.
اظهارات این نماینده باعث خشم مردم پاکستان شد و هزاران نفر از اتباع این کشور با برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی از ملت فلسطین مقابل اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کردند.
تظاهرکنندگان پاکستانی با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و پایان اشغالگری و حملات این رژیم را ضد فلسطینیان خواستار شدند.
همچنین «فضل الرحمان» رهبر حزب موتلفه مجلس عمل پاکستان و رهبر حزب علمای اسلام شاخه فضل با انتقاد از برخی اقدامات در منطقه برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گفت: توطئه به رسمیت شناختن اسرائیل، شکست خورده است.
جمعی از مردم شهر لاهور با همکاری مجلس متحده عمل پاکستان و مجلس جهانی ختم نبوت، در اعتراض به برخی سخنان نماینده مجلس ملی پاکستان با موضوع رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
«فضل الرحمان» در جمع راهپیمایان گفت که اجازه نمی‌دهند تا توطئه‌هایی نظیر به رسمیت شناختن اسرائیل موفق شود.
وی افزود: نمایندگان پارلمانی حزب تحریک انصاف در شبکه‌های تلویزیونی به رسمیت شناختن اسرائیل را ترغیب می‌کنند که مورد انتقاد جدی است.
فضل الرحمان ادامه داد: مسلمانان پاکستان حمایت از مردم فلسطین و کشمیر را ادامه داده و اجازه نمی‌دهند که پاکستان در آغوش آمریکا و اسرائیل قرار گیرد.
بر اساس دیدگاه علمای پاکستان این موضوع برخلاف تعلیمات قرآن، احادیث و تعلیمات اسلامی است. به همین دلیل احزاب مذهبی پاکستان تأکید کرده‌اند که هرگز اجازه نمی‌دهند صهیونیست‌ها در دستیابی به اهداف خود در پاکستان موفق شوند.
آساق**9473**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403