احیای تالاب جازموریان در اولویت محیط زیست


احیای تالاب جازموریان در اولویت محیط زیست

‌معاون محیط زیست دریایی محیط زیست کشور گفت: تلاش برای احیای تالاب جازموریان به عنوان عنصر حیات در منطقه یک شاخص و اولویت مهم در دولت است‌.

‌به گزارش ایسنا-‌ پروین فرشچی در بازدید از تالاب جازموریان افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی کار گروهی تشکیل و برنامه ها و اقدامات برای نجات تالاب انجام می شود.

فرشچی بیان کرد: احیای تالاب جازموریان در دستور خاص سازمان حفاظت محیط زیست کشور بوده و برنامه‌های زیادی برای احیاء این تالاب وجود دارد که امیدواریم با همکاری مردم و دستگاههای مختلف بتوانیم این امر را محقق کنیم‌.

پور‌مردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز گفت: تاکنون دو کارگاه در ارتباط با احیای تالاب جازموریان در کرمان برگزار شده و سومین کارگاه آن نیز به زودی در دلگان برگزار خواهد شد‌.

فرماندار دلگان نیز گفت: اقدامات نسنجیده و سدسازی در حوضه آبریز تالاب جازموریان در استان کرمان سبب شده این عنصر ارزشمند زیست محیطی با خطرات زیادی رو به رو شود‌.

شجاعی افزود: سدهای استقلال و عروس در جیرفت و برخی سدهای دیگر آبخیزداری در استان کرمان که تعداد آنها به بیش از 30 سد می رسد، منشأ اصلی آسیب تالاب جازموریان است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص