51 مورد تیراندازی در آمریکا دهها کشته و زخمی برجای گذاشت


51 مورد تیراندازی در آمریکا دهها کشته و زخمی برجای گذاشت

در 51 مورد تیراندازی در 24 ساعت گذشته تاکنون در ایالت های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آنها دست کم 22 نفر کشته و 26 نفر زخمی شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ گزارشهای منتشر شده حاکی است در 51 مورد تیراندازی در 24 ساعت گذشته تاکنون در ایالت های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آنها دست کم 22 نفر کشته و 26 نفر زخمی شده اند.
به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت های مسلحانه در آمریکا، در یکی از موارد گزارش شده در شهر "ماکومب" در ایالت ایلینوی دو نفر کشته شدند. پلیس حادثه را قتل و خودکشی توصیف کرد. در این حادثه مرد هشتاد ساله پس از قتل همسر هفتادونه ساله خود خودکشی کرد.

تیراندازی در شهر "گرینوود" در ایالت کارولینای جنوبی نیز سه کشته برجای گذاشت. پلیس اعلام کرد جسد یک مرد ، زن و کودکشان در خانه ای در منطقه گرینوود پیدا شد. پلیس اعلام کرد هر سه قربانی بر اثر شلیک گلوله به سرشان کشته شده اند اما جزئیات حادثه هنوز مشخص نیست. تیراندازی در شهر ممفیس در ایالت تنسی نیز سه کشته برجای گذاشت. پلیس اعلام کرد جسد این سه نفر در یک مجتمع آپارتمانی یافت شده است.

تیراندازی در شهر ایندیاناپلیس در ایالت ایندیانا دو زخمی برجای گذاشت که هر دو آنها نوجوان هستند. پلیس اعلام کرد درگیری در نتیجه سرنشینان دو خودرو روی داده است. تیراندازی در کلوب شبانه ای در شهر گرینویل در ایالت کارولینای جنوبی یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت. حادثه ای در شهر "کامدن " در ایالت دلاور نیز دو کشته برجای گذاشت. پلیس حادثه را قتل و خودکشی توصیف کرده و علت آن را اختلافات خانوادگی برشمرده است. زوج قربانی در این حادثه بیست و بیست و یک سال سن داشتند. درگیری بین دلالان مواد مخدر در شهر "ویتلند" در ایالت ویسکانسین یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت. سه نفر نیز در درگیری در مینیاپلیس در ایالت مینه سوتا زخمی شدند.
16 مورد از تیراندازی ها در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارشهای روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه و تلفات آنها را در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس 79 مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، 26 نفر کشته و 36 نفر زخمی شده اند. 23 مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
بر این اساس طبق گزارشهای منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، 130 مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها 48 نفر کشته و 62 نفر زخمی شده اند.
با توجه به اینکه گزارش های تیراندازی ها در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می شود، آمار نهایی تیراندازی های بیست و چهار ساعت جمعه تا شنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز یکشنبه منتشر می شود.
مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا همچنین گزارش داد 50 هزار و 152 مورد تیراندازی از ابتدای سال 2018 تاکنون در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که در نتیجه آنها 12836 نفر کشته و 24790 نفر زخمی شدند. 587 نفر از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر یازده سال هستند و 2483 نفر از آنها را نیز نوجوانان دوازده تا هفده سال تشکیل می دهند. در این مدت 313 مورد تیراندازی به جمع، 1763 مورد حمله به خانه ، 1561 مورد استفاده از سلاح به عنوان وسیله دفاعی و 1391 مورد نیز تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی