حمله شبانه 30 شیر گرسنه به گله فیل‌ها و شکار یک گوساله | فیلم


شیرها دومین گونه درشت گربه سانانند (ببرها درشت ترین گونه گربه سانانند).وزن شیر نر به طور متوسط در حدود 180 کیلوگرم است در حالی که وزن شیر ماده به طور متوسط در حدود 130 کیلوگرم است.سنگین ترین رکوردی که از وزن یک شیر به ثبت رسیده عدد شگفت انگیز 375 کیلوگرم است. سرعت حرکت شیرها می تواند به بیش از 81 کیلومتر در ساعت (50 مایل در ساعت) برسد اما به...

شیرها دومین گونه درشت گربه سانانند (ببرها درشت ترین گونه گربه سانانند).وزن شیر نر به طور متوسط در حدود ۱۸۰ کیلوگرم است در حالی که وزن شیر ماده به طور متوسط در حدود ۱۳۰ کیلوگرم است.سنگین ترین رکوردی که از وزن یک شیر به ثبت رسیده عدد شگفت انگیز ۳۷۵ کیلوگرم است.
سرعت حرکت شیرها می تواند به بیش از ۸۱ کیلومتر در ساعت (۵۰ مایل در ساعت) برسد اما به دلیل نداشتن استقامت، مدت کوتاهی می توانند این سرعت را حفظ کنند.غرش یک شیر را می توان از ۸ کیلومتری (۵٫۰ مایلی) شنید.بیشتر شیرهای موجود در حیات وحش در مناطق جنوبی و شرقی آفریقا یافت می شوند.شیرها در مقایسه با سایر گونه های گربه سانان بسیار اجتماعی هستند، آنها اغلب در گروه هایی متشکل از ماده ها، بچه ها و چند نر بزرگسال زندگی می کنند.

شیرهای ماده نسبت به شیرهای نر شکارچی های بهتری هستند و بیشتر شکارشان را برای گروه انجام می دهند.شیرها در حیات وحش، حدود ۲۰ ساعت در روز استراحت می کنند.شیرها گوشتخوارند و بیشتر بزکوهی، گورخر و کل یالدار (از گاوسانان) را شکار می کنند. اگر چه شیرهای نر بزرگ تر و قوی ترند اما شیرهای ماده مسئولیت شکار را به عهده دارند.شیرها اغلب به کفتارها حمله می کنند و شکار آنها را می دزدند.شیر در یک وعده غذایی می تواند تا ۱۸ کیلوگرم گوشت بخورد. شیرها پس از این که شکمشان سیر می شود، بیش از ۲۰ ساعت چرت می زنند.دندان های عقبی شیر دندان های گوشتبر نامیده می شوند و مانند قیچی کار می کنند. گوشت خرد شده هم بدون جویدن بلعیده می شود.

شیرهای نر به راحتی به خاطر یال هایشان از ماده ها تشخیص داده می شوند. شیری که دارای یال های بزرگ تر و تیره تر است چنین القا می کند بسیار قوی است وشیرهای دیگر نر اغلب از او اجتناب می کنند. اما شیرهای ماده به شکل متفاوتی واکنش نشان می دهند. آنها جلب یال های بزرگ تر و تیره تر می شوند.شیرهای ماده در هر دو سال یک تا ۳ توله به دنیا می آورند. توله ها در هنگام تولد لکه هایی دارند اما این لکه ها با گذشت زمان ناپدید می شوند.

(۴۵۸)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج