هدف از ساختن مساجد، حل مشکلات محله است


هدف از ساختن مساجد، حل مشکلات محله است

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با اشاره به اینکه مسلمانان مردمی صلح طلبی هستند، گفت: بلکه هدف از ساختن مساجد فعالیت های فرهنگی، علمی و حل مشکلات در محله هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، بتول معلم امروز (25 آبان) در جلسه کتابخوانی «حال خوش خواندن» که با عنوان نشست کتابخوان «صلح» برگزار شد، گفت: فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان باید تسری پیدا کند، متاسفانه فضای مجازی آسیب های زیادی به حوزه مطالعه کتاب وارد کرده است و نتوانسته ایم شیوه استفاده صحیح از آن را جابیندازیم.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با اشاره به اینکه مسلمانان مردمی صلح طلبی هستند و اگر مساجد با این معماری ساخته می شود، تنها هدف نماز خواندن نیست، بلکه هدف از ساختن مساجد فعالیت های فرهنگی و علمی و حل مشکلات در محله هاست، اضافه کرد: باید جوانان را به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی جذب کنیم و کتاب ‌هایی در اختیار جوانان قرار گیرد تا آنان به مطالعه علاقه مند شوند.

معلم با اشاره به اینکه کتاب حتی در زندان هم تاثیر در شخصیت افراد دارد، یادآور شد: هرچه فرهنگ مطالعه بیشتر می شود، آسیب های اجتماعی به همان نسبت کاهش پیدا می کند و یک رابطه معناداری بین آسیب اجتماعی و کیفیت زندگی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه واحد سیار کتابخوانی را در مناطق محروم داشتیم، اضافه کرد: با توجه به عناوین مختلف شهر شیراز باید بتوانیم عنوان شهر صلح طلب و کتابدوست را هم به آن اضافه کنیم و برای نیل به این هدف باید بتوانیم رویداد صلح و سلامت را پیگیری کرده و شاهد اجرای رویدادهای تاثیرگذار در شیراز باشیم.

بر اساس این گزارش در ادامه، دکتر مریم سروش هم گفت: کنگره «صلح و سلامت» در شریاز برگزار می شود و با توجه به سابقه شیراز یک بررسی شد که بتوانیم دریابیم که ادبیات علمی صلح در کشور ما در چه وضعی قرار دارد.

استاد دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه با این بررسی متوجه شدیم در حوزه ادبیات فارسی در صلح و علوم سیاسی، یک منابعی به زبان فارسی وجود دارد اما در حوزه های دیگر مطالعات صلح، هیچ منبعی به زبان فارسی وجود ندارد، حتی در خصوص صلح و سلامت هیچ منبعی به زبان فارسی نبود، اضافه کرد: کمیته علمی کنگره تصمیم گرفت یک منبع با عنوان «نقش معرفی صلح و نقش سلامت در ایجاد صلح»، معرفی کند و این کتاب برای کسانی که در حوزه سلامت فعال هستند به شکل مجموعه درآمد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق