یک بازی ساز: چالش بزرگ ما یافتن سرمایه گذار است


یک بازی ساز: چالش بزرگ ما یافتن سرمایه گذار است

تهران-ایرنا: تولیدکننده بازی موبایلی فیلیپینگ فلیپ (plipping fillip) که از منتخبین سومین جشنواره بین‌المللی بازی‌های موبایلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است، یافتن سرمایه گذار را یک چالش اصلی کسب و کارهای نوپا می داند.

«بازی plipping filip یک بازی پازل ادونچر کلاسیک است. داستان بازی حول محور کاراکتر فیلیپ می گذرد. کارمند ساده بایگانی که با یک عطسه به یک ابرقهرمان تبدیل می شود و می تواند کارهایی را که در زندگی عادی از انجامش عاجز است انجام دهد.» این عبارات صحبت های معین صمدی است. یک بازی ساز که همراه با مهدی علی بیگی، نویسندگی و کارگردانی این بازی را برعهده دارند: «از جذابیت های این بازی، سورپرایزهایی است که در گیم پلی آن وجود دارد و همین مسئله نیز توانست نظر منتقدان را جلب کند.»
صمدی لیسانس گرافیک دارد و نایب رئیس انجمن صنفی انیمیشن است. او در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در ابتدا به یکی از مشکلاتی که کسب و کارهای این چنینی با آن دست به گریبان هستند، اشاره کرد: «ما کارمان را خیلی سخت شروع کردیم. کار ما یک ترنس مدیا است و این که بتوانیم سرمایه گذار پیدا کنیم کمی سخت بود. یافتن سرمایه گذار و ناشر، از این جهت برای ما مهم است که می توانیم با کمک آن، بقیه کار را بسازیم و منتشر کنیم. البته ما در حال حاضر با چند عرضه کننده صحبت و مکاتبه کرده ایم. پیشنهاداتی نیز در این بین مطرح شده اما ما دنبال این هستیم که بهترین گزینه را در بین آن ها انتخاب کنیم.»

**جوایز بازی
بازی plipping filip ‌در جشنواره های مختلف، جوایز زیادی کسب کرده است: «ما در حال حاضر منتظر نتایج مذاکره با سرمایه گذار هستیم تا با کمک آنها بتوانیم روی این بازی کار کنیم. راستش خودمان هم خیلی فکر نمی کردیم این بازی کار شاخصی از آب درآمده باشد. از آن جا که نسبت به آن نقد داشتیم و می خواستیم قسمت هایی از آن را اصلاح کنیم، تصمیم گرفتیم بازی را به جشنواره های مختلف بفرستیم و با بازخوردهایی که می گیریم بتوانیم کار را اصلاح کنیم. اولین جشنواره ای که بازی را برای آن ارسال کردیم «وایت نایتز» سن پترزبورگ بود و در کمال تعجب ما کاندید سه جایزه اصلی جشنواره شدیم و در نهایت در دو بخش جایزه گرند پیریکس و بهترین قصه گویی را دریافت کردیم.»
چنین اقبالی برای یک بازی رایانه ای، برای کسانی که فکر می کردند بازی شان آن قدرها هم اتفاق چشمگیری نیست، باعث شد به آینده کاری شان بیش از پیش امیدوار شوند: «دریافت بازخوردهای بین المللی خیلی ما را شوکه کرد. بعد از آن در «TJC» تهران هم شرکت کردیم و توانستیم در سه رشته نامزد شویم و جایزه بهترین ویژوآل و بهترین بازی پی سی سال را دریافت کنیم. در جشنواره اخیر (IMGA MENA ) در عمان هم توانستیم در بخش خاورمیانه نامزد سه جایزه اصلی بهترین آرت، بهترین داستان گویی و گرند پریکس شویم. در نهایت هر سه جایزه را در این جشنواره کسب کردیم. بازی های برگزیده از این جا به بعد مستقیم به بخش گلوبال می رود و در آن جا شرکت خواهند کرد.»

**کار ما به شکل دستی انجام می شود
به گفته صمدی، آنها در بازی که ساخته اند از جنس انیمیشنی استفاده کرده اند که در سریال ها و کارهای کوتاه از آن استفاده می شود: «کار ما از این جهت خاص است که برای آن از انیمیشن های دستی به شکل کاملا سنتی استفاده کردیم. چالش بزرگی که ما در این کار پیش رو داشتیم این بود که باید تمام فریم های را به صورت دستی می کشیدیم. نزدیک به سه هزار فریم برای این کار طراحی و رنگ شد. بزرگ ترین چالش پیش روی ما یافتن نیروی متخصص برای این کار بود که بتواند از عهده این کار تخصصی برآید.»
صمدی در انتها به اعضای تیم شان اشاره کرد: «تیم ما ابتدا یک تیم کوچک پنج نفره بود. من و مهدی علی بیگی نویسنده و کارگردان پروژه بودیم، حسین عزیزی طراح بازی و برنامه ریز، امیر عباس میثمی طراح بازی، هادی طبسی و پدرام تقوی انیماتور. البته در این مدت با دوستان دیگر هم به شکل پروژه ای کار کردیم. ما نزدیک به پنج ماه در یک استودیو بودیم تا توانستیم قسمت اول بازی را بسازیم. البته تعدادمان رفته رفته کمتر شد تا بتوانیم با مشکلات مالی کمتری کار را پیش ببریم.»
علمی*م.ش* 2017

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟