ایمجینیشن از پردازنده گرافیکی PowerVR Series8XT-A رونمایی کرد


ایمجینیشن از پردازنده گرافیکی PowerVR Series8XT-A رونمایی کرد

Series8XT-A آخرین پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR شرکت ایمجینیشن تکنولو‌ژی است که برای کاربرد در خودروهای خودران از سوی این شرکت رونمایی شده است.

شرکت ایمجینیشن تکنولوژی، پردازشگر گرافیکی PowerVR جدید خود را برای استفاده در کاربردهایی خودران از جمله سیستم‌‌های ADAS پیشرفته‌ی معرفی کرد.

PowerVR Automotive شامل مجموعه‌ای از طراحی تراشه، نرم‌افزار، ابزار و سیستم‌های پشتیبانی است که شرکت ایمجینیشن تکنولوژی آن را در اختیار طراحان تراشه و شرکت‌های خودروساز قرار می‌دهد تا بتوانند برای تجهیز نسل آینده‌ی خودروها از آن استفاده کنند. ایمجینیشن به‌منظور تکمیل ویژگی‌های موجود در پردازنده‌ی فعلی خود که در حوزه‌ی اطلاعات سرگرمی، کاکپیت (cockpit) دیجیتالی و سیستم‌های دستیار خودکار (ADAS) کاربرد دارد، پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR سری Series8XT-A را معرفی کرده است.

ایمجینیشن از پردازنده گرافیکی PowerVR Series8XT-A رونمایی کرد

PowerVR Series8XT-A، با ویژگی‌های بازیابی و قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به قبل، بهبود یافته است تا طراحان سیستم‌های مبتنی بر تراشه (SoC) بتوانند از آن برای لایسنس ایمنی خودرو در SoC‌ها و با هدف استفاده از رابط‌های دستگاه‌های دیجیتالی-انسانی (HMI) و خودروهای خودران (AV) استفاده کنند.

اتومبیل‌ها دارای الزامات خاصی هستند که بر تمام جنبه‌های طراحی سیستم تاثیرگذار بوده و استانداردهای IP مصرف‌کننده قادر به تامین این الزامات نخواهد بود. برای حل این مساله، PowerVR Automotive پکیج کاملی از مستندات پشتیبانی، ایمنی خودرو و اطلاعات مربوط به ردیابی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. ایمجینیشن اعلام کرده که ایمنی در طراحی یکی از الویت‌های اصلی این شرکت است.

PowerVR IP از سال ۲۰۰۶ در محصولات خودران استفاده شده است. GPU‌های به‌کار برد‌ه‌شده در این محصولات، توسط شرکت‌های چند پردازشگری خودکار از جمله Dense، Renesas، Socionext و Texas Instruments گواهی گرفته‌اند. تا به امروز، این شرکت‌ها ده‌ها میلیون دستگاه به بازار عرضه کرده‌اند. سهم بازار شرکت ایمجینیشن در عرضه‌ی پردازنده‌های خودران در حدود بیش از ۵۰ درصد است. لئو لی، مدیر عامل شرکت Imagination Technologies در بیانیه‌ای اعلام کرد:

صنعت خودرو به‌سرعت در حال حرکت به سمت خودروهای خودران و کاملا مستقل است. PowerVR در بازار نیمه‌هادی خودران، تجربه‌ی زیادی دارد و با توجه به اینکه فناوری‌های این حوزه هم از نظر قدرت و هم از نظر عملکرد در حال توسعه‌ هستند؛ PowerVR متعهد شده است که در این مسیر از بقیه پیشی بگیرد. ایمجینیشن خرسند است که این پکیج را برای گروه‌های درگیر در حوزه‌ی خودروهای خودران معرفی می‌کند و می‌تواند به نیازهای متنوع بازار پاسخگوی مناسبی ارائه دهد.

ایمجینیشن از پردازنده گرافیکی PowerVR Series8XT-A رونمایی کرد

در گذشته، خودروسازان برای طراحی محصولات خود، پنج سال زمان نیاز داشتند ولی اکنون روال کار بدین شکل نیست و تغیبر کرده است. دومینی بنت، تحلیلگر بازارهای عمودی در ABI Research اعلام کرد:

سرعت پیشرفت در صنعت خودرو، به سرعت صنعت تولید گوشی‌های هوشمند بازار سنتی ایمجینیشن نزدیک‌تر می‌شود. تراشه‌ی اختصاصی PowerVR Automotive شرکت ایمجینیشن به فروشندگان نیمه هادی‌ خودرو کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری بتوانند نیاز بازار را از نظر معرفی محصولاتی با ایمنی و عملکرد توسعه‌یافته‌تر و فناوری‌های مبتنی بر مجازی‌سازی و همچنین با بهینه‌سازی قدرت از طریق راهکارهای کلیدی خود مرتفع کنند.

بر اساس معماری PowerVR Furian، عضو جدید خانواده‌ی GPU‌های Series8XT با نام Series8XT-A برای HUD، سرگرمی و کاکپیت دیجیتالی و همچنین ADAS مورد هدف قرار گرفته است. Series8XT-A برای گرفتن لایسنس در دسترس است و نسل بعدی پردازنده‌های PowerVR و پردازنده‌های شبکه‌ی عصبی خودرو در سال ۲۰۱۹ در دسترس خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان