اقدامات فلسطین برای جلوگیری از حملات اسرائیل به غزه


دولت فلسطین حملات اخیر اسرائیل به غزه را به اتحادیه عرب، دیولن کیفری بین‌المللی، شورای امنیت و شورای حقوق بشر سالمان ملل تحویل خواهد کرد.

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه دولت فلسطین از نمایندگان این دولت در اتحادیه عرب و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست این نهاد ها را برای بررسی حملات اسرائیل به غزه به تشکیل جلسه فوق‌العاده فراخوانند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، وی همچنین از نماینده فلسطین در هلند خواست تا از حملات اسرائیل به نوار غزه در دیوان کیفری بین‌المللی شکایت کند.

مالکی از نماینده فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز خواست که برای اقناع این شورا به محکوم کردن حملات اسرائیل به غیرنظامیان و مناطق مسکونی در غزه تلاش کند.

براساس این گزارش وزیر امور خارجه فلسطین به همتاهای خود در سراسر جهان نامه‌ای در خصوص حملات اخیر به غزه ارسال خواهد کرد.

گفتنی است شماری از نیروهای ویژه ارتش اسرائیل روز یکشنبه 11 نوامبر با یک خودروی غیرنظامی به نوار غزه نفوذ کردند. این نیروها بعد از اینکه مسیر 3 کیلوکتری را طی کردند، مورد توجه گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس قرار گرفتند. در جریان درگیری میان نیروهای ویژه اسرائیل و گردان های عزالدین القسام 7 فلسطینی شهید و یک سرباز اسرائیل کشته شدند.

دیروز نیز گروه های مقاومت فلسطینی از جمله جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی یک دستگاه اتوبوس در اسرائیل را مورد هدف حمله راکتی قرار دادند و در اثر آن یکی از نظامیان این کشور کشته شد.

ارتش اسرائیل در پی این حادثه نوار غزه را مورد هدف حملات هوایی قرار داد. گروه های فلسطینی نیز به این حملات با پرتاب راکت واکنش نشان دادند.

از سوی دیگر، گروه های فلسطینی از برقراری آتش‌بس با اسرائیل خبر دادند. آنها همچنین گفتند که این آتش‌بش با میانجیگری مصر برقرار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا