وضعیت دفن زباله ها در خلخال تعیین تکلیف شود


وضعیت دفن زباله ها در خلخال تعیین تکلیف شود

اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: ادامه فعالیت محل فعلی دفن زباله های شهر تبدیل به محلی برای تهدید بهداشت عمومی شده و این وضعیت باید بزودی تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا ، علی نباتی روز سه شنبه در بازدید از محل دفن زباله های خلخال افزود: برغم هشدارهای داده شده در خصوص ساماندهی این محل و انتقال زباله های تولیدی شهر به سایت جدید در محلی دور از شهر، شهردار و اعضای شورای اسلامی به این امر بی توجهی می کنند.
وی با بیان اینکه هیچ یک از مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال در خصوص ساماندهی سایت پسماند زباله های شهر اجرا نشده ، گفت: نگهداری سطح وسیعی از زباله ها بصورت رو باز در کنار دود حاصل از سوزاندن هزاران تن زباله در این محل هوای سالم شهر را آلوده کرده است.
نباتی اظهار داشت: شیرآبه حاصل از انباشت هزاران تن زباله نیز علاوه بر آلوده کردن آب‌ سفره های زیر زیرزمینی ، آب های سطحی منطقه و صدها هکتار از اراضی پایاب رودخانه را آلوده کرده و ضمن به مخاطره انداختن حیات آبزیان داخل سد گیوی موجب الودگی آب‌ اراضی پایاب این سد نیز می شود.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن تجهیزات تامین آب روستاهای پایین دست هروچای در داخل این رودخانه وارد شدن شیرابه زباله به داخل رودخانه می تواند سلامتی اهالی ساکن این روستاها را تهدید کند.
دادستان خلخال گفت: انتقال روزانه بیش از 70 تن زباله به محل دفن زباله ها در نزدیکی شهر این محل را تبدیل به محلی برای تجمع حیوانات وحشی درنده و تغذیه حیات وحش از این زباله ‌ها در کنار انتقال انواع بیماری های نباتی به مزارع و درختان و باغات اطرافرکرده و انتظار از شهرداری تسریع در تعطیلی این محل ، راه اندازی سایت جدید زباله ها و انتقال زباله های شهر به سایت جدید است.
7119/6018

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی