انتصاب ‌ها در شستا به دور از توصیه‌ ها صورت می گیرد


انتصاب ‌ها در شستا به دور از توصیه‌ ها صورت می گیرد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: تمام انتصاب ها در شرکت های وابسته به شستا و هیات مدیره ها به دور از توصیه ها و فشارها صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، مرتضی لطفی با بیان اینکه از ابتدای حضورم به عنوان مدیرعامل شستا نسبت به فعال کردن کمیته انتصابات در این مجموعه اقدام کرده‌ام، اظهار داشت: برای جذب مدیران در شرکت‌ های شستا شرایط و تخصص‌ های افراد ذیصلاح در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و به دور از توصیه ‌ها و فشارهای موجود، در زمینه جذب افراد اظهار نظر می‌ شود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ ژن خوبی در شرکت ‌های شستا بکار گرفته نشده است، تصریح کرد: ملاک ما برای جذب مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌ های شستا جوانگرایی، تخصص و کارآمدی بوده است و بر همین اساس به رغم همه فشارهای موجود تلاش کردیم ذره‌ ای از معیارها و ملاک ‌های تعیین شده کوتاه نیاییم.
مدیرعامل شستا وجود رابطه ‌سازی یا خویشاوند سالاری در انتخاب مدیران و اعضای هیات مدیره شستا را تکذیب کرد و گفت: حتی یک مورد هم سراغ نداریم که افراد خارج از چارچوب ‌ها و ضوابط تعیین شده در شستا یا شرکت‌ های وابسته آن به کار گمارده شده باشند.
وی با اشاره به ماده 241 قانون تجارت تصریح کرد: طبق مفاد تبصره 2 ماده یادشده «هیچ فردی نمی ‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی همـزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیر‌دولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات ‌مدیره انتخاب شـود که در مجموعه شستا این امر در دستور کار قرار گرفت و افرادی که شامل این قانون شده اند از عضویت موظف در بیش از یک شرکت استعفا داده اند و پروسه تغییر و جایگزینی آنان به سرعت در دست انجام است. ضمنا برابر قانون هیچ حق الزحمه ای برای جای دومی نگرفته اند.»
لطفی تصریح کرد: در یک‌ سال اخیر حتی عده ‌ای از بانوان صاحب صلاحیت هم با لحاظ چارچوب‌ های تعیین شده به عنوان مدیر با عضو هیات مدیره در شرکت‌ های تابعه شستا مشغول بکار شده ‌اند که این موضوع نقطه قوت کار ما در دوره اخیر بوده است.
وی افزود: با اصلاح نهایی صورت گرفته روی لیست اعضای هیات مدیره هلدینگ ها و شرکت های تابعه برخی اشکالات نظیر حذف اسامی افراد خارج شده از هیات مدیره ها و شباهت اسمی ها، فایل آن امروز روی سایت شستا و وزارت تعاون قرار می گیرد.
مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه 85 درصد از دارایی های شستا در بورس عرضه شده است و تمام اطلاعات شرکت ها بورسی و غیربورسی شستا از طریق سامانه کدال سازمان بورس و شرکت فرابورس در اختیار علاقمندان قرار داده شده است، گفت: شستا با بیش از هزار و 200 قلم کالا تولید می کند و پیش بینی می شود تا پایان سال صادرات آن به 2 میلیارد دلار برسد.
وی افزود: شستا 274 شرکت دارد که 184 شرکت را مدیریت می‌ کند و مابقی را سهامدار است و در حال حاضر 2 درصد از سهم تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد.
اجتمام* 7268*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا