بازگشت لک لک سیاه کمیاب به سیستان  


بازگشت لک لک سیاه کمیاب به سیستان   

شفقنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست زهک گفت: یک قطعه لک لک سیاه کمیاب توسط محیط بانان شهرستان زهک مشاهده شد. حامد شهرکی با اعلام این خبر افزود: در جریان گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست این اداره، یک قطعه لک لک سیاه در منطقه چاه نیمه های زهک مشاهده شد‌. وی بیان کرد: لک ‌لک سیاه پرنده‌ ایست […]

بازگشت لک لک سیاه کمیاب به سیستان   

شفقنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست زهک گفت: یک قطعه لک لک سیاه کمیاب توسط محیط بانان شهرستان زهک مشاهده شد.

حامد شهرکی با اعلام این خبر افزود: در جریان گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست این اداره، یک قطعه لک لک سیاه در منطقه چاه نیمه های زهک مشاهده شد‌.

وی بیان کرد: لک ‌لک سیاه پرنده‌ ایست به طول حدوداً ۹۵ سانتیمتر، دارای پر و بال سیاه براق، آبزی است و به واسطۀ سر، گردن و پشت سیاهش، کاملا از حاجی لک ‌لک‌ها متمایز است. منقار و پاهایش بلند و قرمز رنگ است. در پرندۀ جوان، منقار و پاها سبز رنگ است. زیر تنه کاملاً سفید، سر و پشتش سیاه با جلای بنفش و سبز و چشمانش قهوه‌ای رنگ است. نر و ماده همشکل‌اند. عمدتاً از ماهی و گاهی از حشرات، ملخ‌ها، سمندرها و نیز از جوندگان و پستانداران کوچک، مارها و مارمولک‌ها تغذیه می‌کند.

وی اظهار کرد: لک لک سیاه از جمله پرندگان کمیاب ایران است. این پرنده در نواحی آب‌های شور و شیرین، رودخانه‌های کم‌عمق با ساحل شنی، کانال‌ها، جزایر، اراضی سیلاب‌ گیر و نواحی پر درخت کنار دریاچه‌ها به سر برده و معمولاً روی درختان آشیانه می‌سازد. لک ‌لک سیاه پرنده‌ای تک زی و دیر انس است که به تنهایی یا دسته جمعی مهاجرت می‌کند.

به گزارش اینا، شهرکی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته نیز محیط بانان شهرستان نیکشهر حضور این پرنده را در آب بندهای خاکی این شهرستان ثبت کرده اند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز