وقوع 35 درصد طلاق ها مربوط به عدم سازش است/ از انتقال تجربیات ارزشمند زندگی غافل شدیم


 وقوع 35 درصد  طلاق ها مربوط به عدم سازش است/ از انتقال تجربیات ارزشمند زندگی غافل شدیم

مقیمی با بیان اینکه 35درصد طلاق ها به دلیل عدم سازش رخ می دهد، گفت:یکی از ویژگی های خوب والدین در گذشته این بود که برای فرزندانشان از ادبیات، شعر و تاریخ تعریف می کردند ولی اکنون 40 سال است که از انتقال این تجربیات ارزشمند و هویت خود غافل شدیم.

«امیدعلی مقیمی»، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: چالش های فراروی جوانان در راستای ازدواج چالش های عدیده ای مانند مسکن، شغل و دهها مسایل دیگر است.

این روانشناس در ادامه بیان کرد: آنچه که ما در حال حاضر با آن دست به گریبان هستیم، بی هویتی جوانان ماست که آسیب های زیادی را به دنبال داشته است.

مقیمی تصریح کرد: اگر یک جوان خود و رسالت خویش را بشناسد ،بداند برای چه رسالتی خلق شده، یک هدف والا در زندگی برای خود ترسیم کند و همزمان با آن ،آموزش های متناسب برای رسیدن به آن هدف را هم ببیند به راحتی مسیر خود را پیدا و طی خواهد کرد.

این مشاور خانواده با اشاره به دلایل بی هویتی در جامعه اظهار کرد: یکی از ویژگی های خوب پدران و مادران مادر گذشته این بود که برای ما و فرزندانشان از ادبیات، شعر، تاریخ و جریان زندگی تعریف می کردند، داشته ها، تجربیات و هویت خود را به ما انتقال می دادند ولی حدود 40 سال است که از انتقال این تجربیات ارزشمند ،غافل ماندیم و با پیشرفت و توسعه تکنولوژی هم خانواده ها از هم گسسته شدند در نتیجه شاهد بی هویتی در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه تکنولوژی و شبکه های اجتماعی انسان ها را از هویت خود و یکدیگر دور کرده است، افزود: شبکه های اجتماعی می توانند با هم افزایی و ارایه اطلاعات به هویت بخشی جامعه و جوانان کمک کنند.

مقیمی با ابراز تاسف از اینکه کودکان جامعه کتاب را زمین گذاشتند، تصریح کرد: امروزه کتاب های خوب و زیبا خوانده نمی شود و در حال خاک خوردن هستند، سوال اینجاست فرهنگ و دانش ما را چه چیزی می سازد؟ جواب ،کتاب هایی که می خوانیم و انسان هایی که با آنها معاشرت می کنیم.

این مشاور خانواده با بیان اینکه فضای مجازی فرصتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است، خاطرنشان کرد: عدم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ریشه در مسایل اقتصادی، اجتماعی، نظام آموزشی و فرهنگ غلط دارد. اگر والدین کتاب به دست بگیرند، فرزندان اتوماتیک کتاب در دست خواهند گرفت و نیازی به انجام کار اجباری نیست.

وی با بیان اینکه بشر ذاتا کنجکاو و جستجوگر است، افزود: به دلیل عدم آموزش درست و سبک زندگی غلط ما بچه ها را در مسیر تلگرام و بازی های کامپیوتری، تبلت و هزاران داستان دیگر قرار داده ایم که همه اینها به نوبه خود آسیب هایی به دنبال دارد.

این روانشناس اظهار کرد: والدین هزاران هزینه برای بچه ها می کنند ولی غافل از اینکه زمینه کتاب و کتابخوانی را برای کودکان فراهم کنند.

وی با اشاره به مهمترین شاخصه های خانواده و ازدواج پایدار تصریح کرد: احترام متقابل به باورها و ارزش های یکدیگر، ایجاد محبت ولا با یک تشکر، دیده شدن زحمات یکدیگر، شفافیت در خانواده، پشتیبانی و حمایت پدر و مادر از یکدیگر از جمله مهمترین شاخصه های یک خانواده پایدار است.

مقیمی بر لزوم داشتن تاب آوری در زندگی زناشویی تاکید کرد و افزود: افزایش صبر و تحمل در بین خود و فرزندانمان که همان اصل تاب آوری می باشد اگر در یک خانواده حاکم شود از یک ازدواج و خانواده پایدار برخوردار خواهیم بود ضمن اینکه موفقیت در زندگی با انتخاب درست ارتباط مستقیمی دارد.

وی با بیان اینکه 35 درصد طلاق ها به دلیل عدم سازش رخ می دهد، گفت: اصل تاب آوری یعنی نشنیدن حرف یکدیگر، ضمن اینکه بخش زیادی از طلاق ها مربوط به اعتیاد و مواد مخدر است و به اعتقاد بنده با پیشگیری، اطلاع رسانی و آموزش همه این مسایل قابل حل است.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس