کریستین هورنر: اکون خوش شانس بود


فرمول یک ایران – کریستین هورنر ، رئیس تیم ردبول می گوید که حرکت استبان اکون برای آنلپ کردن خودش کاملا بی معنی بوده است. راننده فورس ایندیا سعی داشت که خودش را از شرایط لپ شدن خارج کند و به مکس ورشتپن که پیشتاز مسابقه بود حمله ور شد ولی در پیچ دوم به کناره ماشین مکس زد و مسابقه او را خراب کرد. این حادثه که در لحظات پایانی مسابقه رخ داد باعث شد تا...

فرمول یک ایران – کریستین هورنر ، رئیس تیم ردبول می گوید که حرکت استبان اکون برای آنلپ کردن خودش کاملا بی معنی بوده است.

راننده فورس ایندیا سعی داشت که خودش را از شرایط لپ شدن خارج کند و به مکس ورشتپن که پیشتاز مسابقه بود حمله ور شد ولی در پیچ دوم به کناره ماشین مکس زد و مسابقه او را خراب کرد. این حادثه که در لحظات پایانی مسابقه رخ داد باعث شد تا ورشتپن پیروزی را از دست بدهد و لوئیس همیلتون آن را برباید.

رئیس ردبول یعنی هورنر وقتی دید که این گونه پیروزی را از راننده اش گرفته اند چشمانش را باور نمی کرد.

او گفت:

شما می دانید، راننده پیشتاز یک فورس ایندیا را لپ کرده است و مشخصا، نباید به عنوان یک ماشین لپ شده با پیشتاز سرشاخ شوید، واقعا در آن لحظه اکون به چه چیزی فکر می کرد؟

در مستقیمی ها سریع هستند، این را می دانیم، ولی به چه دلیلی داشت با پیشتاز مسابقه رقابت می کرد. یک دور عقب است، سرعت لازم را ندارد، مشخص است دیگر. ماشین را در آن جای تنگ قرار داد، اصلا با عقل جور در نمی آید.

کریستین هورنر: اکون خوش شانس بودکریستین هورنر: اکون خوش شانس بود مکس ورشتپن و استبان اکون – گرندپری برزیل 2018

تصاویر بعد از مسابقه نشان می دهند که ورشتپن اکون را هنگام وزن گیری هل داد. داوران آن ها را از هم جدا کردند. هورنر می گوید که فکر می کرد مکس از این هم فراتر برود.

او ادامه داد:

فکر می کنم مکس خیلی جلوی خودش را گرفت. آن حرکت یک برد در گرندپری برایش آب خورد. با یک ماشین آسیب دیده و با تمام وجودش رانندگی کرد. استبان خوش شانس بود که فقط با یک هل مسئله ختم به خیر شد.

احساسات خیلی جریحه دار شدند. به او گفتم، خودت را جمع و جور کن و مسابقه را تمام کن چون یک پیروزی را از دست که حتی تقصیر حودش هم نبود و این هم برای تیم و هم برای خودش خیلی ناراحت کننده بود.

همه چیز را درست انجام دادیم، مرسدس را تحت کنترل داشتیم، فراری را پشت سر گذاشتیم. برای همه سخت است که یک راننده از ته پیست باعث شد پیروزی ما از دست برود.

کریستین هورنر: اکون خوش شانس بودکریستین هورنر: اکون خوش شانس بود مکس ورشتپن و کریستین هورنر

هورنر می گوید که رانندگی مکس در دقایق پایانی فوق العاده بوده است و اینکه دوباره شروع به تعقیب لوئیس کرد قابل تقدیر بود.

هورنر گفت:

نزدیک شدن به لوئیس وقتی که کفی خود را از دست داده اید آن هم در حالی که نصف داونفورس را ندارید فوق العاده است. آره، او تمام توان ماشین را به کار برد تا لوئیس را تحت فشار بگذارد.

دیدیم که لاستیک لوئیس آسیب دیده بود ولی متاسفانه با ماشین آسیب دیده سرعت کافی برای گرفتن او را نداشت.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟