قزوین مهد پرورش معلمانی چون شهید رجایی است


قزوین مهد پرورش معلمانی چون شهید رجایی است

قزوین – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: قزوین صدها دانش آموز شهید را برای دفاع از انقلاب اسلامی فدا کرده و مهد پرورش معلمانی چون شهید رجایی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین افزود: هرچند محل خدمت شهید رجایی بیشتر تهران بوده است ولی تاثیر معنوی و فرهنگی وی هنوز در نیروهای آموزش و پرورش قزوینی دیده می شود.
عابدینی افزود: شهید رجایی دانش آموخته مکتب انبیا، ائمه معصوم و ابی عبدالله الحسین علیهم السلام بود و به همین دلیل در تاریخ این استان و کشور برای همیشه ماندگار شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین با اشاره به قیام 15 خرداد و تظاهرات طلبه های جوان در مدرسه فیضیه اضافه کرد: در آن مقطع دانش آموزان جوان که نماد نشاط، فعالیت، انرژی، غیرت و جوانمردی بودند با طلبه ها همراه شدند و اجازه ندادند نیروهای گارد رژیم منحوس پهلوی به اهداف شوم خود در سرکوب قیام مردم دست یابند.
وی با بیان اینکه شکل نهضت و قیام امام حسین علیه السلام با قیام های دیگر متفاوت است، افزود: ما می دانیم عبدالله بن حسن، قاسم بن حسن و فرزندان حضرت زینب در کربلا در محضر ابی عبدالله در سنین دانش آموزی بودند و نقشی جاودانه از رشادت ها و ایثارگری ها را خلق کردند.
آیت الله عابدینی افزود: در این قیام از کودک شیرخواره نوجوان تا حبیب بن مظاهر نقش آفرینی کردند و امروز نیز دانش آموزان پیرو مکتب ابا عبدالله با اقتدار این مسیر را ادامه خواهند داد.
کنگره سه هزار شهید استان قزوین از 20 آبان ماه در شرکت نمایشگاه های دایمی استان قزوین آغاز شده و تا 24 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403