صنعت باید برای حل مشکلات خود به سراغ دانشگاه بیاید


صنعت باید برای حل مشکلات خود به سراغ دانشگاه بیاید

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه توان علمی دانشگاه ها در حل مسایل حوزه های مختلف از جمله صنعت، گفت: دست اندرکاران این بخش باید برای حل مشکلات خود از ظرفیت عظیم دانشگاه استفاده کنند.

به گزارش ایرنا سید ابوالحسن نایینی روز یکشنبه در نشست راهکارهای تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: امروزه دیگر پیشرفت و توسعه بدون پژوهش جایگاهی ندارد و باید تجربه با علم و دانش توام با یکدیگر به پیش روند.
وی اضافه کرد: این یکی از ماموریت های مهم دانشگاه است که با فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود به نیازهای صنایع پاسخ دهد و اگر مساله ای در واحدهای تولیدی وجود دارد از ظرفیت های خود برای حل آن استفاده کند.
نایینی ادامه داد: شاید هنوز اعتماد صنعت به دانشگاه آنچنان که باید باشد کاملا شکل نگرفته است چرا که شاهد استفاده مناسبی از ظرفیت این مراکز علمی برای حل مشکلات صنایع نیستیم.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: این دانشگاه در تخصص های مختلف آمادگی بررسی و ارایه راهکار به دست اندرکاران بخش صنعت را دارد.
نایینی خاطرنشان کرد: قوانین وزارت علوم در ایجاد فرصت مطالعاتی اساتید در بخش صنایع نیز از اهمیت ویژه ای در تقویت ارتباط بین دانشگاه صنعت برخوردار است.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت تنها جزیی از فرایند بهره گیری از ظرفیت های دانشگاه ها را در بر می گیرد و فراتر از این، دانشگاه می تواند با تمام بخش های استان ارتباط برقرار کند.
وی ادامه داد: در کنار مسایل و مشکلات حوزه صنعت آمار رو به رشد آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد مسایلی هستند که می توان با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه ها و مقالات و تحقیقات دانشگاهی برای حل آن چاره اندیشی و تدبیر کرد.
وی با تاکید بر ضرورت برگزاری نشست های مستمر ارتباط صنعت با دانشگاه، گفت: باید در این نشست ها بحث ها به سمت کاربردی شدن و کمک به حل مسایل استان پیش برده شود و وظایف هر کدام از بخش ها مشخص شود تا در مدت زمانی معین به نتایج موثری دست یافت.
معاون پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز در این نشست گفت: این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاهی که اساسنامه آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و رییس هیات امنای آن رییس جمهوری است با هشت دانشکده و پژوهشکده و یک مرکز آموزش زبان فارسی از ظرفیت های بالایی در کمک به حوزه صنعت برخوردار است.
مهدی زندیه افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با حدود 9 هزار دانشجو و 310 عضو هیات علمی و 260 استاد مدعو با قرار گرفتن در استانی با داشتن یک شهر و 15 شهرک صنعتی، توانمندی های لازم را در برقراری ارتباط با صنعت دارد.
وی اضافه کرد: به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه می توان از مسئولان شرکت ها و متخصصان این حوزه در سمینارهای دانشگاهی بهره مند شد تا دستاوردهای خود را برای دانشجویان تبیین کنند و یا از سوی دیگر دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز دوره های کارآموزی و فرصت مطالعاتی خود را در صنایع و واحدهای تولیدی بگذرانند.
7388*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!