شمیم لاله ها در قزوین می پیچد


شمیم لاله ها در قزوین می پیچد

قزوین - ایرنا - قزوین فردا یکشنبه با آغاز کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید استان به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی سال، عطر و بوی لاله ها به خود می گیرد.

به گزارش ایرنا، کنگره ملی سه هزار شهید قزوین صبح فردا یکشنبه با حضور مقام های کشوری و استانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان آغاز به کار می کند.
این رویداد بزرگ ملی فردا در حالی آغاز می شود که دست اندرکاران برگزاری آن از مدت ها قبل مشغول آماده سازی و تدارک برای برگزار شدن هرچه بهتر و شکوهمندانه آن بوده اند.
فضای شهر قزوین نیز از چند روز مانده به آغاز این کنگره حال و هوای معنوی خاصی به خود گرفته و معابر و خیابان ها مملو از یادمان و تصاویر شهدا شده است.
بسیاری از دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف در کنار اقشار و گروه های مختلف مردم در آماده سازی و برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی مشارکت دارند.
کنگره و اجلاسیه های مربوط به آن که با هدف پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای سرافراز استان قزوین و همچنین حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت تدارک دیده شده اند، در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار می شود.

** حضور معاون رییس جمهوری و مشاور عالی فرمانده کل قوا در آیین افتتاح کنگره شهدا
دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی و سرلشگر پاسدار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی از میهمان و مسئولان ویژه آیین افتتاحیه این رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی هستند.
خانواده معظم شهدا و ایثارگران از دیگر میهمانان ویژه این مراسم به شمار می روند.
نخستین روز از کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین به اجلاسیه فرهنگیان اختصاص دارد و پس از آن به ترتیب در روزهای دوشنبه اجلاسیه دانش آموزان، سه شنبه اجلاسیه جامعه زنان و چهارشنبه اجلاسیه دانشجویان برگزار می شود.
اجلاسیه نهایی کنگره سه هزار شهید قزوین نیز روز پنجشنبه 24 آبان ماه با حضور مسئولان کشوری و همچنین میهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
22 کمیته مختلف ماموریت آماده سازی و برگزاری این کنگره را برعهده دارند.

** برگزاری 166 یادواره شهدا، پیش مقدمه برگزاری کنگره شهیدان قزوین
به منظور آماده سازی برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی، 166 یادواره شهدا در استان قزوین برگزار شده است.
جمع آوری آثار مربوط به شهدا به همراه تهیه و انتشار 100 جلد کتاب مربوط به شهیدان قزوین از دیگر اقدامات مربوط به آماده سازی برگزاری این کنگره بوده است.
اعضای ستاد کنگره ملی سه هزار شهید قزوین در هفته ای که گذشت خدمت مقام معظم رهبری رسیده و گزارشی از فعالیت های ارایه شده پیرامون این رویداد بزرگ فرهنگی را به ایشان گزارش داده و رهنمودهای معظم له را پیرامون برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره دریافت نمودند.

** برپایی 2 نمایشگاه از برنامه های جنبی کنگره سه هزار شهید قزوین
در حاشیه این رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی نمایشگاه رسم پروانگی برپا شده و تا آخر آبان ماه فعال است.
نمایشگاه رسم پروانگی با موضوع ایثار و شهادت و بازسازی مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس برپا شده است.
در کنار این نمایشگاه همچنین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای و موشکی کشور با اختصاص 20 غرفه به خود برای آشناسازی شهروندان با پیشرفت های علمی و دفاعی میهن اسلامی دایر شده است.
3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان