کمرنگ شدن موضوعات پرورشی در مدارس/ دانش‌آموزان باید با حقوق و تکالیف خود آشنا شوند


کمرنگ شدن موضوعات پرورشی در مدارس/ دانش‌آموزان باید با حقوق و تکالیف خود آشنا شوند

بطحایی گفت: آزار یکدیگر در جامعه ناشی از تمرین نکردن حقوق شهروندی در مدرسه است، دانش‌آموزان باید با حقوق خود آشنا شوند.

کمرنگ شدن موضوعات پرورشی در مدارس/ دانش‌آموزان باید با حقوق و تکالیف خود آشنا شوندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین نشست هم اندیشی نمایندگان حقوق شهروندی استان ها و حوزه ستادی با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه صبح امروز در اردوگاه باهنر تهران برگزار شد.

بطحایی با اشاره به اینکه رویکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم آموزش حقوق شهروندی است، گفت: آموزش و پرورش سنتی از دیرباز تاکنون بر آموزش دانش ها و مفاهیم تاکید داشته است و سیاست ها متناسب با شاخص های آموزشی در سطح دانش است و نظام آموزشی را موفق دانستیم که دانش آموزان در مفاهیم دانشی نمرات بالاتری کسب کنند.

وی ادامه داد: به تبع رویکرد آموزش و پرورش مدارس هم همین سیاست را دنبال کرده اند و هرچه دانش آموزان در رقابت های فردی هم از جنس حافظه محوری رتبه های بالاتری کسب کرده باشند، موفق تر هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمرنگ شدن مسائل پرورشی را شاهد هستیم، بیان کرد: این کمرنگ شدن جای خود را به حافظه محوری داده و آن هم در حافظه کوتاه مدت است.

بطحایی به موضوع برگزاری مسابقه فوتبال در مدارس اشاره و تصریح کرد: پیام های بسیاری را دریافت کردم که یکی از نیازهای دانش آموزان در مدارس دیده شد و اولیا از این بابت خوشحال بودند که دانش آموزان در این روز سرزنده برای رفتن به مدرسه آماده شدند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم برنامه های آموزشی را به نحوی تغییر دهیم که نیازها خوب دیده شوند، موفق هستیم و دیگر نیازی نیست با روش های ناقص دروس را بیاموزند و خانواده ها متاثر از جو جامعه کتاب های درسی برای دانش آموزان فراهم می کنند.

بطحایی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی یکی از مهم ترین استلزامات زندگی شهروندی است، تصریح کرد: آزار یکدیگر در جامعه ناشی از این است که حقوق شهروندی را در دوران مدرسه تمرین نکردیم بنابراین دانش‌آموزان باید با حقوق و تکالیف خود آشنا شوند و خوشبختانه در طول یک سال گذشته تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: استفاده از روش‌ هایی که حاشیه ساز هستند به کار نگیریم چرا که اصل موضوع را به خطر می اندازد، ظرفیت خوبی را در دوره ابتدایی و متوسطه اول به نام برنامه ویژه مدرسه ایجاد کردیم که بر این اساس برنامه درسی ۲ ساعت در اختیار معلم است.

درحال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه