سفر اعضای کابینه پاکستان به خارج از کشور برای درمان ممنوع شد


سفر اعضای کابینه پاکستان به خارج از کشور برای درمان ممنوع شد

اسلام آباد - ایرنا - #39;عمران خان #39; نخست وزیر پاکستان با هدف عمل به وعده های انتخاباتی خود از جمله اجرای ریاضت اقتصادی و مبارزه با اشرافیگری، این بار سفر اعضای کابینه خود به خارج از کشور برای استفاده از خدمات درمانی پیشرفته و معالجه را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، نشست کابینه دولت پاکستان به ریاست عمران خان در اسلام آباد برگزار شد.
در این نشست تعدادی از دستور العمل ها و احکام دولتی به تصویب رسید که یکی از آنان پیشبرد اهداف برنامه های مقابله با اشرافیگری و اطمینان از برنامه های صرفه جویی در هزینه های دولت بود.
طی این نشست نخست وزیر پاکستان سفر وزرای کابینه و مقامات دولتی به خارج از کشور با هدف دریافت خدمات پزشکی و معالجه را ممنوع اعلام کرد.
فواد چودری وزیر اطلاع رسانی کابینه عمران خان نیز چندی پیش اعلام کرد: در ادامه برنامه های دولت در خصوص ریاضت اقتصادی و مبارزه با تجمل گرایی، بسیاری از خودروهای متعلق به نهادهای مهم دولتی از جمله کاخ نخست وزیری فروخته شد و حتی تعداد خدمتکاران کاخ نخست وزیری از 521 نفر به پنج خدمتکار کاهش یافت.
دولت عمران خان همچنین اعلام کرده است که کاخ نخست وزیری را در آینده نزدیک به یک دانشگاه تبدیل می کند.
طی رزوهای اخیر نیز، فعالان اینترنتی پاکستان تصاویری ویدیویی و تعدادی عکس از دکتر «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان را در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر کردند که نشان می دهد او با مردم عادی در صف عبور از گیت در فرودگاه ایستاده است.
در این ویدئو رئیس جمهوری پاکستان با مردم عادی در صف ایستاده و با هواپیمای مسافربری معمولی بدون هر گونه تشریفات یا محافظ با مسافران عادی عازم سفر رسمی ترکیه شد.
برخی فعالان اینترنتی پاکستان از عملکرد رئیس جمهوری این کشور و دوری او از اشرافیگری و بدون استفاده از پروتکل‌ها و تشریفات رسمی مانند پرواز با هواپیمای خصوصی و به همراه دهها محافظ و غیره قدردانی کردند.
کارکنان فرودگاه که گذرنامه های مسافران عادی را چک می کنند با مشاهده «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان در میان صف طولانی مردم عادی متعجب شدند.
عارف علوی در موضعگیری علیه اشرافی گری برخی از مقامات پاکستان معروف است، روز شنبه 27 اکتبر در یک سفر رسمی برای دیدار با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود عازم ترکیه بود به دور از پروتکل و تشریفات رسمی از فرودگاه بین المللی کراچی با یک هواپیمای مسافربری ساده به همراه مردم عادی به ترکیه سفر کرد.
آساق*274*6125**1908

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان