روسیه ناو جنگی جدید خود را در دریای مدیترانه مستقر کرد


روسیه ناو جنگی جدید خود را در دریای مدیترانه مستقر کرد

روسیه از استقرار ناو جنگی «ادمیرال ماکاروف» مجهز به موشک‌های کروز کالیبر در دریای مدیترانه خبر داد.

روسیه ناو جنگی جدید خود را در دریای مدیترانه مستقر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، این کشور ناو جنگی جدید خود با نام ادمیرال ماکاروف را که مسلح به موشک‌های کروز کالیبر است را روز گذشته در دریای مدیترانه مستقر کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: ناو جنگی ادمیرال ماکاروف از ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه، پایگاه دریای سواستوپول را ترک کرد. این کشتی برای پیوستن به ناوگان دریایی روسیه در دریایی مدیترانه در آنجا مستقر خواهد شد.

در بیانیه وزارت دفاع به هدف خاص این ناو جنگی و اینکه آیا در عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه بکار خواهد رفت یا خیر اشاره‌ای نشده است.

پیشتر در ماه می ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کشتی‌های نظامی این کشور مجهز به موشک‌های کروز برای مقابله با تهدیدات تروریستی در سوریه، در آماده باش مداوم در دریای مدیترانه خواهند بود.

ادمیرال ماکاروف، ناو جدیدی در ناوگان دریایی روسیه به حساب می‌آید و از سال 2015 مورد استفاده عملیاتی قرار گرفت. این ناو جنگی با مجموعه‌ای از تسلیحات نظامی تجهیز شده اما تجهیزات اصلی آن هشت موشک کروز کالیبر است. ناو جنگی جدید روسیه همچنین مجهز به 36 موشک دفاع هوایی با برد حدود 50 کیلومتر است. استقرار این ناو جنگی جدید سبب تقویت ناوگان دریایی روسیه مستقر در دریای مدیترانه خواهد شد.

روسیه بارها طی عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه از این نوع موشک‌ها برای شلیک به سمت اهداف متعلق به گروه تروریستی داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی استفاده کرده است. موشک کالیبر اولین بار در 7 اکتبر سال 2015 مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان سه ناو جنگی 26 موشک را از دریای سیاه به سمت اهداف تررویست‌ها در سوریه پرتاب کردند. این موشک‌ها توانستند با موفقیت به اهداف مورد نظر خود در فاصله بیش از هزار و 500 کیلومتری اصابت کنند.

همپنین ابتدای تابستان امسال روسیه چندین ناو جنگی خود از جمله کشتی ادمیرال گریگوروویچ، ادمیرال ایسین را در دریای مدیترانه مستقر کرد.

براساس پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، روسیه و آمریکا بر سرممنوعیت بکارگیری تمامی موشک‌های هسته‌ای و معمولی زمینی با برد پرتاب 500 تا 5 هزار و 500 کیلومتر به توافق رسیدند. با این حال پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد موشک‌های دریایی و هوایی از جمله موشک کالیبر را شامل نمی‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو