ترویج فرهنگ نماز در دستور کار مسوولان قرار گیرد


ترویج فرهنگ نماز در دستور کار مسوولان قرار گیرد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید حسن زاده عصر روز سه شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز میاندوآب با تاکید بر اهتمام همگانی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز و جاری شدن دستورات دینی در جامعه، افزود: دین مجموعه ای از اعتقادات و احکام است...

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید حسن زاده عصر روز سه شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز میاندوآب با تاکید بر اهتمام همگانی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز و جاری شدن دستورات دینی در جامعه، افزود: دین مجموعه ای از اعتقادات و احکام است که باید نکته های کلیدی آن را شناخت و جامعه را به سمت آن ترغیب کرد که نماز یکی از این ارکان اصلی است.
حسن زاده گفت: همه برای برپایی و اقامه نماز تکلیف داریم و باید بدون توجه به نگرش های سیاسی در ادای فریضه های الهی به ویژه نماز احساس مسوولیت کنیم زیرا مسلمان هستیم و باید به دستورات دینی مان عمل کنیم.
امام جمعه میاندوآب با تقدیر از مسولان دستگاه های اجرایی این شهرستان به جهت برپایی نماز جماعت در بیشتر اداره ها، افزود: یکی از اقدام های مثبت دولت تدبیر و امید در این زمینه، دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور مبنی بر وظایف استانداری ها و فرمانداری ها در اقامه نماز است که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در 179 مدرسه این شهرستان نماز جماعت برپا می شود، بیان کرد: آموزش و پرورش میاندوآب در ترویج فرهنگ نماز با جدیت حرکت می کند و در این باره پیشگام است.
حجت الاسلام حسن زاده افزود: در گذشته تنها در 6 مسجد شهری نماز جماعت برپا می شد ولی هم اکنون در 48 مسجد نماز جماعت برپا می شود.
وی با بیان اینکه بر اساس روایت های اسلامی باید بهترین مکان برای برپایی نماز اختصاص یابد، تصریح کرد: برخی اداره ها بهترین و برخی متاسفانه بدترین جا را برای نمازخانه در نظر گرفته اند.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه این شهرستان از ظرفیت های خوبی برای توسعه و پیشرفت برخوردار است، بیان کرد: باید با استفاده همه جانبه از این پتانسیل ها برای توسعه این شهرستان گام برداشت.
وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 13 آبان، بیان کرد: مردم در 13 آبان، اتحاد و همدلی خود را در دفاع از آرمان های انقلاب و استکبار ستیزی که یکی از خطوط قرمز نظام است، به نمایش گذاشتند.
حجت الاسلام حسن زاده افزود: مردم میاندوآب امتحان خود را در دفاع از کیان نظام و انقلاب اسلامی به انحای مختلف و با حضور پرشور خود در صحنه پس داده اند و اکنون وظیفه مسوولان است تا باید به این شهرستان توجه داشته باشند.
در ادامه این جلسه فرماندار میاندوآب نیز با بیان اینکه برپایی نماز جماعت در اداره ها باید اولویت مسوولان باشد، افزود: مسوولان دستگاه های اجرایی باید با حضور در این آیین معنوی موجب ترغیب کارکنان برای شرکت در نماز جماعت شوند.
ناصر امیری اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ نماز باید سرمایه گذاری شود و اگر مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی و مردم نسبت به نماز بی تفاوت باشند، به طور قطع نسبت به جامعه و نظام هم بی تفاوت خواهند بود.
وی به ثبات مدیریت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مسوولان باید حق الناس را رعایت کرده و به جای پرداختن به حواشی به کارها و وظایف محول شده به خود رسیدگی کنند.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از مدیران برخی نهادهای میاندوآب از جمله آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، کارخانه قند و تبلیغات اسلامی به منطور کسب رتبه برتر در ترویج فرهنگ نماز و صیانت از حقوق شهروندی با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/6185/3072
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی