نبود شورای عالی مهم‌ترین ضعف حوزه قرآنی دماوند است


نبود شورای عالی مهم‌ترین ضعف حوزه قرآنی دماوند است

تهران – ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دماوند عدم تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه قرآن و نبود شورای عالی در این حوزه را از جمله نقاط ضعف حوزه قرآنی شهرستان دانست و گفت: این مهم یک خلأ جدی محسوب می شود و نیاز است که نهادهای مربوط به این مهم توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد اشرفی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسب دهه وقف در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت های این نهاد در این دهه پرداخت و اظهار داشت: زنگ وقف به صورت نمادین در چهار مدرسه شهرستان با هدف نهادینه کردن جایگاه وقف در بین دانش آموزان نواخته می شود.
وی افزود: موضوع انشای وقف از دیگر برنامه‌های هفته وقف در مدارس شهرستان دماوند است تا دانش‌آموزان با کسب اطلاعات بیشتر با موضوع وقف آشنا شوند؛ امسال یک‌هزار و 800 مدرسه خیرساز در کشور افتتاح شده که دانش‌آموزان باید از این خیران الگوگیری کنند.
این مقام مسئول به برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: تجمع لبیک یا رسول الله، کلنگ زنی مسجد و حسینیه روستای مومج، برگزاری محل انس با قرآن، برپایی ایستگاه 'همه واقف باشیم' برای وقف مشارکتی و برپایی غرفه های مربوط به کودکان از دیگر برنامه های مدنظر است.
حجت الاسلام اشرفی با بیان اینکه عطرافشانی گلزار شهدای امامزادگان به مناسبت هفته وقف انجام می‌شود، گفت: شهرستان دماوند دارای 38 بقعه متبرکه است که 20 بقعه دارای ضریح بود و برخی از آنها نیز در استان تهران مطرح و جایگاه ویژه ایی دارند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند بیان کرد: ایجاد کارگروه های تخصصی خبرنگاران، دانش آموزان، برگزاری نشست های تخصصی، انعکاس عملکرد یکساله این نهاد، تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی، برگزاری همایش وقف و وجه اشتراک با ادیان الهی و راه اندازی سایت تخصصی این نهاد از دیگر برنامه ها است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان به هیئت های مذهبی و حسینیه پرداخت شده است، تصریح کرد: برخی از افراد به دنبال خارج کردن اراضی از وقفیات هستند و در حال حاضر 200 پرونده حقوقی در دادگاه بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی در خصوص وصول مطالبات مطرح است.
تهرام/7246//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی