مجوز ژیمناست های آمریکا برای بازی های المپیک لغو می شود


مجوز ژیمناست های آمریکا برای بازی های المپیک لغو می شود

تهران- ایرنا- کمیته المپیک آمریکا به دنبال ناکامی فدراسیون ژیمناستیک این کشور در احیای خود پس از افشای پرونده فساد اخلاقی پزشک تیم، تصمیم گرفته است جواز نمایندگان این رشته ورزشی را برای حضور در بازیهای المپیک لغو کند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی راشا تودی روز سه شنبه نوشت: به دنبال افشای فساد اخلاقی «لری نصار» پزشک تیم ژیمناست های آمریکا و سوء استفاده وی از تعداد زیادی از اعضای این تیم، فدراسیون ژیمناستیک آمریکا موفق نشد سازمان خود را بار دیگر احیا کند، این در حالی است که در شرایط کنونی به غیر از این فدراسیون، نهاد دیگری برای به دست گرفتن هدایت ورزشکاران مستعد این کشور در دسترس نیست.
سارا هیرشلند رییس اسبق این نهاد تنها چند روز پس از کسب 9 مدال ژیمناست های آمریکایی در رقابت های قهرمانی جهان که بزرگ ترین تورنمنت پیش از بازی های المپیک توکیو 2020 محسوب می شود، تصمیم گرفت مدال ها و عناوین آن ها، را پس بگیرد.
هیات مدیره این نهاد که در ماه ژوئن هیرشلند را به این سمت منصوب کرد، در حال حاضر در جستجوی چهارمین رییس خود طی 19 ماه گذشته است.
در واقع، انتقاد «اِلی ریسمن» قهرمان آمریکایی بازیهای المپیک از انتصاب «مری بونو» به عنوان رییس موقت فدراسیون ژیمناستیک این کشور، این نهاد بحران زده آمریکایی را که در قهقرای فساد اخلاقی دست و پا می زد، در مورد انتخاب چهارم خود به چالش کشید.
ریسمن در توییت هایی متعدد مخالفت خود را با انتصاب بونو نماینده جمهوریخواه در فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرد. او معتقد است همکاری بونو با موسسه حقوقی بین المللی «فیگری بیکر دنیلز» که در مورد پرونده فساد اخلاقی «لری نصار» پزشک سابق تیم المپیک ژیمناستیک آمریکا به ژیمناست های آمریکایی مشاوره داده، سابقه مدیریتی وی را تحت الشعاع قرار داده است.
قهرمان 24 ساله آمریکایی و دارنده مدال طلای المپیک 2012 و 2016، موسسه حقوقی مذکور را به همکاری برای سرپوش گذاشتن روی جنایت های نصار پیش از انتشار فسادهای وی نزد انظار عمومی، متهم کرد.
پزشک پیشین تیم ملی ژیمناستیک آمریکا امسال به اتهام سوء استفاده جنسی از 250 ورزشکار از جمله ستاره های کاروان المپیک 2012 و 2016 آمریکا، به حبس ابد محکوم شد.
فدراسیون ژیمناستیک آمریکا در حالی فاقد اداره کننده است که بونو رییس موقت این نهاد نیز، ماه گذشته مجبور به استعفا شد.
پیشتر «کری پنی» کمتر از 9 ماه در راس قدرت بود و پس از اینکه چندین ژیمناست این کشور، نسبت به ناتوانی وی برای پیگیری شفاف پرونده نصار از او انتقاد کردند، استعفا کرد.
در ادامه «استیو پنی» جایگزین وی شد و او نیز ماه گذشته به اتهام از بین بردن مدارک مرتبط با فعالیت های نصار در مرکز تمرین ژیمناست های آمریکایی (جایی که به گفته برخی از آن ها آزار و سوء استفاده های جنسی نصار در آنجا به وقوع پیوسته است)، بازداشت شد.
لازم به ذکر است نصار به جرم تجاوز به بیش از 10 ژیمناست دختر آمریکایی در ماه ژانویه، به 125 سال حبس محکوم شد.
ورزشی**3991**1584

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر