ایستگاه راه آهن ارومیه آماده بهره برداری شد


ایستگاه راه آهن ارومیه آماده بهره برداری شد

ارومیه - وزیر راه و شهرسازی از اتمام و آماده بهره برداری شدن طرح راه آهن ارومیه – مراغه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی پیش از ظهر سه شنبه در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه اظهارداشت: عملیات احداث طرح راه آهن ارومیه مراغه به اتمام رسیده است و این طرح به زودی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: توسعه و تکمیل زیرساختهای ریلی یکی از اهداف این وزارتخانه است و مصوب شده برای توسعه و پیشبرد طرحهای ریلی از اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز استفاده شود.

اسلامی با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن ارومیه با توجه به اینکه یک ایستگاه تشکیلاتی تلقی می‌شود عنوان کرد: این طرح شامل ساختمان‌های مختلفی همچون ساختمان‌های پست برق، ژنراتور، درزین‌ خانه، نگهبانی، نمازخانه، پلیس، انبار سوخت، تاسیسات حرارتی و سایر تشکیلات بوده که در مجموع با زیربنای خالص ۱۶ هزارو ۶۳۸ مترمربع احداث شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محور ریلی ارومیه-مهاباد به طول ۹۸ کیلومتر در دولت یازدهم و دوازدهم در دست ساخت قرار گرفته و مجموع خطوط اصلی و ایستگاه ۱۲۷۵ کیلومتر است افزود: از مشخصات راه‌آهن این محور می‌توان به تعیین سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای سیر قطارهای باری و ساخت ۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری اشاره کرد.

اسلامی گفت: در این پروژه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاک برداری، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاک ریزی، ۲۰۰ هزار مترمکعب بتن ریزی و ۱۰ هزار مترمکعب کارهای فلزی صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص ساخت و ساز مسکن اضافه کرد: هدف ایجاد ساز و کار فعال برای تولید مسکن است و برای آن برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.

پس از بازدید وزیر از راه آهن ارومیه، دبیرستان ۱۲ کلاسه ریحانه النبی در منطقه حاشیه شهر حاج پیرلو ارومیه نیز به دست وزیر راه و شهر سازی افتتاح شد.

عملیات اجرایی در مسیر ۱۸۲ کیلومتری خط آهن مراغه - میاندوآب - مهاباد - نقده - ارومیه در سال ۱۳۸۱ آغاز شده و بزودی آماده بهره برداری می شود.


به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی پیش از ظهر سه شنبه در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه اظهارداشت: عملیات احداث طرح راه آهن ارومیه مراغه به اتمام رسیده است و این طرح به زودی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: توسعه و تکمیل زیرساختهای ریلی یکی از اهداف این وزارتخانه است و مصوب شده برای توسعه و پیشبرد طرحهای ریلی از اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز استفاده شود.

اسلامی با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن ارومیه با توجه به اینکه یک ایستگاه تشکیلاتی تلقی می‌شود عنوان کرد: این طرح شامل ساختمان‌های مختلفی همچون ساختمان‌های پست برق، ژنراتور، درزین‌ خانه، نگهبانی، نمازخانه، پلیس، انبار سوخت، تاسیسات حرارتی و سایر تشکیلات بوده که در مجموع با زیربنای خالص ۱۶ هزارو ۶۳۸ مترمربع احداث شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محور ریلی ارومیه-مهاباد به طول ۹۸ کیلومتر در دولت یازدهم و دوازدهم در دست ساخت قرار گرفته و مجموع خطوط اصلی و ایستگاه ۱۲۷۵ کیلومتر است افزود: از مشخصات راه‌آهن این محور می‌توان به تعیین سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای سیر قطارهای باری و ساخت ۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری اشاره کرد.

اسلامی گفت: در این پروژه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاک برداری، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاک ریزی، ۲۰۰ هزار مترمکعب بتن ریزی و ۱۰ هزار مترمکعب کارهای فلزی صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص ساخت و ساز مسکن اضافه کرد: هدف ایجاد ساز و کار فعال برای تولید مسکن است و برای آن برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.

پس از بازدید وزیر از راه آهن ارومیه، دبیرستان ۱۲ کلاسه ریحانه النبی در منطقه حاشیه شهر حاج پیرلو ارومیه نیز به دست وزیر راه و شهر سازی افتتاح شد.

عملیات اجرایی در مسیر ۱۸۲ کیلومتری خط آهن مراغه - میاندوآب - مهاباد - نقده - ارومیه در سال ۱۳۸۱ آغاز شده و بزودی آماده بهره برداری می شود.

کد خبر 4451664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...