شرکت صهیونیستی گلدن لاین منبع حملات سایبری است


وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت اینترنتی «گلدن لاین» را منبع حملات سایبری صبح امروز (دوشنبه) به زیرساخت شبکه ارتباطی کشور اعلام کرد و از پیگیری حقوقی آن در مجامع بین المللی از طریق وزارت امورخارجه خبر داد.

ایران اکونومیست - شرکت صهیونیستی گلدن لاین منبع حملات سایبری است
به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمدجواد آذری جهرمی» در تشریح جزییاتی از حملات سایبری امروز به زیرساخت های شبکه ارتباطی کشور گفت: صبح امروز این حملات شکل جدی تری به خود گرفت.
آذری جهرمی ادامه داد: این حملات از یک شرکت اینترنتی به نام شرکت گلدن لاین اینترنت طراحی شده و هدف آن زیرساخت شبکه ارتباطی کشور و بیشتر به سمت شبکه ارتباطات تلفن همراه بوده است.
وی از مستند کردن حملات سایبری انجام شده برای پیگیری حقوقی آن در مجامع بین المللی توسط وزارت امورخارجه و نهادهای مسوول خبر داد.
شرکت گلدن لاین در تل آویو سرزمین اشغالی فعالیت می کند.
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ایران نیز صبح امروز در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: حملات پراکنده از مبداء یک رژیم غاصب به زیرساخت های کشورمان همگی با قدرت دفع شد.
در همین پیوند، آذری جهرمی در صفحه توئیتر خود نوشت: رژیمی که سابقه‌ آن در بکارگیری سلاح سایبری در پرونده‌هایی چون استاکس نت مشخص است، این بار تلاش داشت به زیرساخت های ارتباطی ایران صدمه‌ای وارد کند، البته به لطف هوشیاری تیم های فنی، دست خالی بازگشت.
حمله سایبری یا جنگ مجازی به نوعی از نبرد گفته می شود که از رایانه و شبکه‌های رایانه‌ای بویژه اینترنت به عنوان ابزار استفاده کرده و نبرد را در فضای مجازی پیگیری می کند؛ در این شیوه تلاش می شود سیستم ارتباطی، رایانه ای و اینترنتی کشور مقابل از کارایی خارج شود.
در گذشته نیز مواردی از حمله سایبری به سیستم ارتباطی کشورمان گزارش شده است که مهمترین آن طراحی ویروس جاسوسی استاکس‌نت برای از کار افتادن سایت های هسته ای ایران بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403