نمایندگان آسیا در جام جهانی زیر 20 سال مشخص شدند


با پایان رقابتهای قهرمانی زیر 19 سال آسیا، تیم های عربستان سعودی، کره جنوبی، ژاپن و قطر جواز حضور در جام جهانی زیر 20 سال را کسب کردند.

ایران اکونومیست - نمایندگان آسیا در جام جهانی زیر 20 سال مشخص شدند
به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تارنمای رسمی فیفا، چهلمین دوره رقابتهای قهرمانی زیر 19 سال آسیا (انتخابی جام جهانی زیر 20 سال) به پایان رسید و عربستان سعودی با شکست کره جنوبی برای سومین بار عنوان قهرمانی این رقابتها را از آن خود کرد.
در فینال مسابقات زیر 19 سال آسیا که روز یکشنبه به میزبانی اندونزی برگزار شد، عربستان با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید.
ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در نیمه نهایی با نتیجه 2 بر صفر مغلوب عربستان شد و از صعود به فینال بازماند.
در دیگر دیدار نیمه نهایی، قطر برابر کره جنوبی با نتیجه سه بر یک شکست خورد، با این حال با راهیابی به نیمه نهایی جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.
به این ترتیب ژاپن، کره جنوبی، قطر و عربستان سعودی به نمایندگی از آسیا در جام جهانی زیر 20 سال شرکت می کنند.
قطر در این رقابتها با 19 گل در پنج بازی بالاترین آمار گلزنی را به نام خود ثبت کرد. عبدالرشید اومارو نیز با هفت گل آقای گل مسابقات شد.
کره جنوبی با وجود ناکامی در راه صعود به فینال، موفق ترین تیم در رقابتهای قهرمانی زیر 19 سال آسیا محسوب می شود. این تیم تاکنون 17 دوره به فینال راه یافته است و 12 بار قهرمان آسیا شده است.
تیم جوانان ایران جواز حضور در این دوره از رقابتها را کسب نکرد.
جام جهانی زیر 20 سال 2019 با حضور 24 تیم به میزبانی لهستان برگزار می شود. از قاره اروپا نیز ایتالیا، پرتغال، اوکراین، فرانسه و نروژ در کنار لهستان میزبان در این مسابقات حضور دارند. نیوزیلند و تاهیتی هم نمایندگان اقیانوسیه در این مسابقات هستند. رقابتهای مقدماتی سایر کنفدراسیون ها هنوز برگزار نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو