توجه و پیگیری درمان ناباروری، امری مهم در راستای نتیجه‌گیری


توجه و پیگیری درمان ناباروری، امری مهم در راستای نتیجه‌گیری

‌مدیر مرکز ناباروری مولود زاهدان گفت: متاسفانه تصورات غلط و عدم آشنایی و آگاهی نسبت به اقدام و پیگیری جدی جهت درمان منجر به این شده تا فرد سال های زیادی را برای فرصت باروری از دست بدهد و مواردی بوده که فرد با بیش از 10 سال نازایی هنوز به این امر توجه کافی را ندارد و با توجه به فرصت محدود باروری در خانم ها که معمولا حداکثر تا 40 سالگی است، شانس...

‌دکتر قاسمی در گفت وگو با ایسنا- ‌افزود: چنانچه فرد طی سال ها برای درمان اقدام نکند، ذخیره تخمدان کاهش پیدا کرده و حتی ممکن است به جایی برسد که درمان های پیشرفته هم کارساز نباشد.

مدیر مرکز ناباروری مولود زاهدان در ادامه گفت: بعضا مراجعاتی داریم که مراجعه کننده معاینات و آزمایشات را انجام داده و هیچ مشکلی هم به لحاظ پزشکی نداشته اما نازا هستند.

وی گفت: دلیل این امر در نازایی اصطلاح نازایی غیرقابل توضیح یا غیر قابل توجیه یعنی هیچ علتی برای نازایی پیداد نمی شود و این ادعا درست است، چرا که دو طرف هر دو سالم هستند و هیچ مشکلی هم برای نازایی این افراد هنوز پیدا نشده است‌.

قاسمی تاکید کرد: این به این معنی نیست که در این مورد فرد را رها کنیم و بعد از مدتها مراجعه کند و بگوید من در حین سلامت هنوز باردار نشدم بلکه در صورت وجود چنین موردی نهایتا سه تا شش ماه تخمک گذاری کرده و همزمان ای یو آی داخل رحم انجام می شود و اگر بعد مدت 6 ماه جواب نگرفتیم حتما می رویم به سمت درمان های پیشرفته‌تر چرا که در بسیاری موارد علتی و مشکلی وجود دارد اما علم اکنون نتوانسته آن را پیدا کند.

وی همچنین گفت: یک تصور غلط دیگر این است که خانم هایی که یک یا دو فرزند دارند و برای ناباروری مراجعه می کنند و لازم است که دو طرف آزمایشات را پشت سر بگذارند با مقاومت آقایان روبرو می شویم که داشتن دو فرزند را سند سلامت خود می دانند.

قاسمی گفت: این دلیل به هیچ عنوان قابل قبول نیست‌، چرا که خیلی از بیماری ها ممکن است ‌به مرور زمان خود را بروز ‌دهد، بنابراین ‌لازم است که در ارزیابی ها هر دو نفر با هم ارزیابی شوند و مورد بررسی قرار ‌گیرند.

وی در پایان گفت: از بیماران درخواست می کنیم همیشه درمان ناباروری را جدی بگیرند و پیگیری مراحل درمان را به بعد موکول نکنند، چرا که با توجه به علم و دانش موجود در این باره این نکته بسیار مهم است که فرصت درمان از دست نرفته باشد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط