سابقه غیبت پیش از امام زمان(عج)


سابقه غیبت پیش از امام زمان(عج)

مسئله غیبت یکی از اسرار الهی است و اختصاص به حضرت حجت علیه السلام ندارد. برخی از پیامبران آسمانی نیز غیبت داشتند.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: خداوند بنابر علت ها و مصلحت هایی که خود می داند و بسیاری از آنها بر ما پوشیده است، آخرین ذخیره خود را در پس پرده غیبت نگاه داشته است تا روزی حکومت این جهان را در اختیارش قرار دهد و او را وارث زمین گرداند.

در این میان یکی از سوال های رایج درباره غیبت امام عصر(عج) آن است که «آیا چنین غیبتی پیش از امام زمان(عج) نیز وجود داشته است؟»

در پاسخ به این سوال آمده: مسئله غیبت یکی از اسرار الهی است و اختصاص به حضرت حجت علیه السلام ندارد. برخی از پیامبران آسمانی نیز غیبت داشتند. آدم ابوالبشر، نوح، ادریس، صالح، ابراهیم، یوسف، موسی، شعیب، اسماعیل، الیاس، سلیمان، لوط، دانیال، عزیر، عیسی و پیامبر بزرگوار اسلام صلوات الله علیهم اجمعین غیبت های کوتاه مدتی داشتند. برخی نیز اکنون در پس پرده غیبت به سر می برند.

صالح علیه السلام مدتی از قوم خود غایب شد. پس از بازگشت آن حضرت(ع)، مردم سه دسته شدند: گروهی منکر (پیامبری) او شدند. گروهی در شک و تردید به سر بردند. گروهی نیز به عهد و پیمان خود وفادار ماندند.

ادریس علیه السلام پس از 20 سال مبارزه با طاغوت زمان خود، از دید پیروان خود غایب شد. او پیش از غیبت به 10 نفر که پیرو او بودند، فرمود: «نفرین کرده ام که بر این شهر باران نبارد، شما از اینجا بیرون بروید».

الیاس علیه السلام به بیابان ها و دشت ها رفت و از قوم خود پنهان شد. موسی علیه السلام 28 سال و نیز دانیال 90 سال غایب گشتند.1

پی نوشت: الشیعه و الرجعه، ج1، ص 329-339.

*برگرفته از «بامداد بشریت» نوشته محمدجواد مروجی طبسی

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در