آشنایی با طرز تهیه مربای کدو حلوایی و اصول کلیدی در تهیه این مربای خوشمزه


مربای کدو حلوایی از انواع مرباهای تبریزی مجلسی و لذیذ است و شما می توانید این نوع مربا را برای وعده صبحانه تان در منزل به راحتی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه مربای کدو حلوایی از کدو تنبل و شکر و آب و آهک استفاده می شود. مربای کدو تنبل و مربای پرتقال و مربای پوست پرتقال و مربای لبو از انواع مرباهای خوش طعم و بی...

مربای کدو حلوایی از انواع مرباهای تبریزی مجلسی و لذیذ است و شما می توانید این نوع مربا را برای وعده صبحانه تان در منزل به راحتی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه مربای کدو حلوایی از کدو تنبل و شکر و آب و آهک استفاده می شود.

مربای کدو تنبل و مربای پرتقال و مربای پوست پرتقال و مربای لبو از انواع مرباهای خوش طعم و بی نظیری هستند که در فصل پاییز و زمستان تهیه می شوند و اگر شما تمایل دارید در پخت مرباهای خانگی تنوع ایجاد کنید بهتر است این نوع مرباها را در منزل بپزید.

آشنایی با طرز تهیه مربای کدو حلوایی و اصول کلیدی در تهیه این مربای خوشمزه

مواد لازم

شکر : ۵ کیلو کدو حلوایی متوسط : دو عدد ( ۶.۵ کیلوگرم ) آب : ۳ تا ۴ پیمانه آهک : ۱ پیمانه

طرز تهیه مربای کدو حلوایی در منزل

برای تهیه مربا کدو حلوایی ابتدا کدو ها را بشویید سپس آب آن ها را با کمک دستمال خشک کنید و با چاقویی تیز کدو ها را مانند طالبی برش بزنید و تخم های کدو را با کمک قاشق بیرون آورید سپس قسمت نرم و داخلی کدو که ریش ریش است را با چاقو تمیز کنید و مانند طالبی کدو حلوایی را برش بزنید و پوست هر کدام از برش های کدو حلوایی را بگیرید.

آشنایی با طرز تهیه مربای کدو حلوایی و اصول کلیدی در تهیه این مربای خوشمزه

با کمک قالب یا چاقو کدوها را در اندازه دلخواه خود برش بزنید و برش های کدو را درون ظرفی مناسب بریزید.

آشنایی با طرز تهیه مربای کدو حلوایی و اصول کلیدی در تهیه این مربای خوشمزه

در مرحله بعدی نحوه درست کردن مربای کدو حلوایی، درون ظرفی مناسب آهک و آب سرد را بریزید سپس محلول آب و آهک را با کمک قاشق چوبی هم بزنید و اجازه دهید تا آهک ته نشین شود و بعد از ته نشین شدن آب آهک آن را به آرامی درون ظرف حاوی برش های کدو حلوایی بریزید و اجازه دهید تا کدوها به مدت یک روز درون محلول آب آهک بمانند و بعد از ۲۴ ساعت برش های کدو حلوایی را درون آبکش بریزید و آن ها را با آب خنک چند بار بشویید.
در این مرحله از طرز تهیه مربای کدو حلوایی برش های کدو حلوایی را درون ظرفی که حاوی آب خنک است بریزید توجه داشته باشید که آب باید روی کدوها را به خوبی بپوشاند و شما باید بارها آب کدوها را عوض کنید و این مرحله به مدت ۲۴ ساعت طول می کشد و بعد از مدت زمان ذکر شده یکی از برش های کدو حلوایی را زیر دندان بگیرید و اگر زبان شما جمع و منقبض شد کدو حاوی آهک است ولی بعد از گذشت ۲۴ ساعت آهک کدوها از بین می رود.
در مرحله بعدی دستور تهیه مربای کدو حلوایی درون قابلمه ای بزرگ کدو حلوایی ها را بریزید و روی آن آب بریزید به طوری که آب روی کدوها را بگیرد سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا کدوها به مدت ۵ دقیقه بجوشند سپس آن ها را درون آبکش بریزید.
۳ یا ۴ پیمانه آب را به همراه شکر درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد و شکر درون آب حل شود سپس برش های کدو را به شربت مربا اضافه کنید و اجازه دهید مربا کمی بجوشد.

آشنایی با طرز تهیه مربای کدو حلوایی و اصول کلیدی در تهیه این مربای خوشمزه

در مرحله آخر طرز تهیه مربای کدو حلوایی جوهر لیمو را درون مقداری آب حل کنید و محلول جوهر لیمو را به مربا اضافه کنید و بعد از اینکه مربا چند جوش زد سپس شعله گاز را خاموش کنید و دمکنی را روی درب قابلمه قرار دهید و اجازه دهید کدو حلوایی ها به مدت ۲۴ ساعت درون شربت بمانند و بعد از مدت زمان ذکر شده اگر شربت مربا رقیق بود مقداری شکر به آن اضافه کنید و مربا را مجددا بجوشانید سپس مربا را درون بطری شیشه ای تمیز بریزید و درب بطری را محکم ببندید. مربای کدو حلوایی را می توانید با نان و کره میل کنید همچنین این مربا را می توانید به عنوان دسر بعد از غذا با مقداری گردو میل نمایید.

آشنایی با طرز تهیه مربای کدو حلوایی و اصول کلیدی در تهیه این مربای خوشمزه

نکات طلایی برای پخت بهتر مربای کدو حلوایی

در تهیه مربای کدو حلوایی می توانید از وانیل و گلاب و هل یا زعفران نیز استفاده کنید. اگر تمایل دارید مربای کدو حلوایی را به مدت طولانی نگه دارید بهتر است این مربا را فریزری کنید. توجه داشته باشید که محلول آب و آهک را نباید با دست هم بزنید زیرا ممکن است دستتان بسوزد.

آشنایی با طرز تهیه مربای کدو حلوایی و اصول کلیدی در تهیه این مربای خوشمزه

در این مطلب با طریقه درست کردن مربای کدو حلوایی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این مربا نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ترشی و مربا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...