زندگینامه مهندس فرزاد ناظمی مدیر فنی شرکت یاهو+ عکس


زندگینامه  مهندس فرزاد ناظمی   مدیر فنی شرکت یاهو+ عکس

مهندس فرزاد ناظم ، یکی از مدیران ارشد ایرانی است که نقش مهمی در موفقیت‌های روز افزون سایت یاهو داشته است.

اتاق خبر 24:
این در حالی است که با مدیریت مهندس فرزاد ناظمی شرکت یاهو به یکی از غول های دنیای اینترنت تبدیل شد و گوی سبقت را از رقیبان خود ربود. همچنین در سال ۱۹۹۷ با اضافه شدن سرویس پست الکترونیک، سایت یاهو صدها میلیون کاربر را به خود جذب کرد و به نخستین و بهترین موتور جستجوی اینترنتی در جهان مشهور شد. چند سال بعد یعنی در ژانویه سال ٢٠٠٢ مهندس ناظمی او مسئولیت فنی این سایت را برعهده گرفت و فعالیت قبلی خود را گسترده‌ تر ساخت. وی در سمت جدید خود تصمیم گرفت تا کارگیری تیم‌های تخصصی قوی که زیر نظر خود او آموزش دیده بودند، یاهو را به عنوان قدرت اول دنیای اینترنت به کاربران بشناساند. مهندس ناظمی تا سال ۲۰۰۷ توانست تیم مهندسی شرکت یاهو را از ۶ به ۶ هزار فرد افزایش داده و وب سایت یاهو را به یکی از سرویس های خدمت رسان همیشگی و بی وقفه تبدیل کند. در این زمان وب سایت یاهو در هر ماه حدود ۷۰۰ میلیون بازدید کننده داشت و حدود ۱۲ هزار فرد جدید را استخدام کرد.
به گفته مهندس فرزاد ناظمی اگر عده‌ای که در یک مکان مشغول به کار هستند، تمام توان خود را به کار گیرند، قطعا می‌توانند به تمام اهداف خود دست یابند.

فعالیت‌های شغلی:

مهندس فرزاد ناظم فعالیت‌های شغلی خود را در سال ۱۳۶۴ با کار در SYDIS و Rolm آغاز نمود. به زودی به شرکت اوراکل پیوست و طی ۱۰ سال کار در این شرکت، توانست در نقش‌هایی چون معاون رسانه‌ای و معاون ارشد بخش وب سرور ظاهر شود. همچنین به عنوان یکی از اعضای مدیریت کمیتهٔ فروش محصولات فعالیت داشت.
فرزاد سپس در ۱۳۷۵ به یاهو پیوست. به مدت ۱۱ سال مدیر فنی شرکت یاهو بود و به این ترتیب یکی از طولانی‌ترین دوره‌های ابقا در سمت مدیریت در آن شرکت را دارا است. وی در ۱۳۸۶ از مقامش در یاهو کناره گیری نمود.

زندگینامه" مهندس فرزاد ناظمی"  مدیر فنی شرکت یاهو+ عکس
دوره حضور در یاهو:

در مارس ۱۹۹۶ «ناظم» به یاهو پیوست و به عنوان یکی از اعضای اصلی مهندسی شبکه این سایت مشغول به کار شد. در کمتر از یک‌سال بنا به تشخیص مدیران یاهو، ناظم به بخش فنی سایت منتقل شد و در کمتر از یک‌ماه این بار نیز توانست با تخصص خود مدیریت آن بخش را برعهده گیرد. در این سمت او مسئولیت رسیدگی به کلیه امور مربوط به فعالیت‌های سایت، ارایه خدمات و مسایل فنی آن را برعهده داشت.
به عقیده بسیاری از همکاران ناظم، عامل اصلی موفقیت‌های او اتکا به نیروی بشری برای انجام تمامی امور است.

او بر این باور است که اگر عده‌ای که در یک مکان مشغول به کار هستند تمام توان خود را به کار گیرند، به طور قطع می‌توانند به تمام اهداف خود دست یابند. به همین دلیل است که ناظم به هر بخشی و هر ارگانی وارد می‌شود، فوراً به مدارج بالا دست می‌یابد و به خوبی می‌تواند سکان هدایت اعضای تیم را در اختیار گیرد.
چند سال بعد یعنی در ژانویه سال ۲۰۰۲ اخبار رسمی حکایت از سمت جدید مهندس ناظم در سایت یاهو داشت.

در این تاریخ او مسئولیت نهایی فنی این سایت را برعهده گرفت و فعالیت قبلی خود را گسترده‌تر ساخت. در این سمت او با بکارگیری تیم‌های تخصصی قوی که اکثراً زیر نظر خود او آموزش دیده بودند، سعی کردند تا با تمام توان یاهو را به عنوان قدرت اول دنیای اینترنت به کاربران بشناسانند و در این مسیر از هیچ تلاش علمی و تخصصی دریغ نمیکردند.
نکته جالب در مورد فعالیت‌های او در این بخش این بود که قصد داشت تنها با کمک تیم‌های تخصصی خودش و نه دخالت سرمایه‌گاران مختلف این راه را به مقصد برساند و عقیده داشت که دخالت دیگران که از تخصص کافی برخوردار نیستند سبب کاهش سرعت رشد خواهد شد. این باور او اگر چه به مذاق بسیاری از حامیان مالی سایت خوشایند نبود اما روحیه ایرانی و خستگی‌ناپذیر این مدیر شایسته باعث شده تا همچنان مدیران یاهو از او به طور کامل حمایت نمایند.این حمایت ادامه داشت تا زمانی که خود ناظم یاهو را ترک کرد.

ثروت:

نشریهٔ فورچون در ۱۳۸۲ فرزاد ناظم را با ثروتی در حدود ۳۰۰ میلیون دلار، به عنوان چهاردهمین ثروتمند ایرانی در جهان معرفی کرد.
همچنین پس از خاتمهٔ اختیاری فعالیت ناظم در یاهو، برای قدردانی از زحمات او پاداشی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری در نظر گرفته شد.

منبع:آکاایران


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان